Autonovinky
🕓 3 min

Ford Ranger Raptor v Evropě: Je to nový chlapský sen?

Do Evropy většinou automobilky nějaké drsné pick-upy zrovna netlačí. Jejich hlavní teritorium je USA a Austrálie. Lidé je tam na venkově používají, jezdí s nimi po farmách a převážejí všechno možné. To v Evropě úplně každodenní věcí není. I přes to k nám jeden vůz takového druhu míří. Je to Ford Ranger Raptor.

Inspirován větším bráchou

Nečekejte nějakou mini verzi chlapáckého pick-upu. Bude pořádně ostrý a robustní. Asi budete namítat, že je menší než legendární F-150. Ano, samozřejmě je. Viděl někdo F-150 Raptor na vlastní oči? Pro takový vůz tady prostě místo není. Evropská verze Ranger Raptor se poprvé ukáže na veletrhu počítačových her Gamescon. Je totiž součástí hry Forza Horizon 4. Klasický autosalon by také nebyl od věci.

Pohání ho čtyřválec, ale nezoufejte

Nečekejte žádný osmiválec zpívající americkou hymnu. Dokonce ani šestiválec. Pod kapotou se bude nacházet dvakrát přeplňovaný čtyřválec EcoBlue s objemem 2.0 litru. Řidiči bude poskytovat výkon 157 kW a zajímavý točivý moment 500 N.m. Pokud jste četli článek ohledně jeho odhalení v Austrálii tak víte, že se jedná o stejná čísla. Z motoru jde výkon na kola přes automatickou převodovku se deseti rychlostními stupni. Nabízí také řazení pádly pod volantem. Pěkné je, že se jedná o stejnou převodovku, kterou použili u většího bráchy F-150 Raptor.

Přejedete s ním vše

Velký důraz byl kladen i na pevnost podvozku. Podvozek tedy tvoří speciálně navržený žebřinový rám vyztužený díly z vysokopevnostní oceli. Takový rám dokáže vydržet i off-roadové závody. Teď zabrusme trochu hlouběji do techniky. Zadní náprava má konstrukci s vinutými pružinami a integrovaným Wattovým přímovodem. Ten umožňuje volný pohyb kol vertikálním směrem, zatímco pohyb v rovině horizontální je naprosto minimální.

Peřinka od FOXu

Samotná technologie podvozku není vše. Proto bude vybaven komplet pružením od FOX s vyspělou technologií Position Sensitive Damping. Jejich úkolem je jemné tlumení v normálních podmínkách ale vysoký tlumící účinek v náročných podmínkách. Sám za sebe mluví jen průměr pístů 46,6 milimetru.

Nezná překážek

Zastavení mají na starosti chlazené kotouče s rozměrem 32×32 mm vpředu a 332×24 mm vzadu. Dokonalý styk se zemí zajišťují sedmnáctipalcové pneumatiky BF Goodrich. Mají extrémně tuhé bočnice, což jim dává vynikající výdrž v extrémním terénu. Agresivní dezén funguje výtečně na blátě, písku, štěrku i sněhu. Myšleno bylo doopravdy na vše. I na kameny, které by mohly poškodit podvozek auta. Proto má plát z vysokopevnostní oceli o síle 2,3 mm. Průchodnost terénem umocní různé jízdní režimy. Režim Baja nastaví Ford Ranger Raptor pro rychlou jízdu rozbitým terénem. Jako je tomu při závodu Baja 1000.

Ford Ranger Raptor také výborně vypadá

Nezklamal ani po stránce vzhledu. Inspiroval se větším bráchou, což vidíme hlavně v případě masky. Pěkný sebevědomý postoj mu dávají rozšířené blatníky z kompozitu. Vypadají nejen dobře, ale měly by také lépe odolávat poškození. Jejich poctivé rozměry dávají kolům dostatek prostoru pro pohyb ve zdvihu. I boční nášlapy mají za úkol odklonit odletující kamení a štěrk, aby se zamezilo poškození zadní části vozu. Disponují také odtokovými otvory, aby v nich nezůstávala voda.

Picture of Josef Fencl

Josef Fencl

Pro některé jsou auta možná pouhým přibližovadlem, ale k tomu se já nehlásím. Jsem také vášnivý turista, který prochází hlavně inzertní servery s ojetinami. Ideální auto je podle mě nenápadné a prostorné, ale disponuje až nepotřebným výkonem.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *