Autonovinky
🕓 4 min

Škoda Scala odhalila bohatou výbavu a zajímavé pakety

Škoda Scala byla od začátku zahalena tajemstvím. Vždyť jsme ani neznali její jméno a s postupem doby se odkrývaly nejrůznější detaily. Sdělen nám byl její účel a co znamená pro budoucnost automobilky Škoda. Nyní zase víme o něco víc a zhodnotit si můžeme výbavu tohoto nástupce Rapidu.

Od ledna se bude prodávat

Ohledně ceny vám bohužel žádné přesné informace sdělit nemůžeme, neboť si je automobilka drží v tajnosti. Dá se ale očekávat, že horní hranice základního modelu Škoda Scala by měla být 400 000 Kč, což jí zajistí své vlastní místo v hierarchii a oddělí se od Fabie a Octavie. Ceny se pravděpodobně velice brzy dozvíme, jelikož vůz by se měl od ledna začít prodávat. A u prodejců si je poprvé budeme moci prohlédnout na konci dubna.

Jak to bude s výbavou?

Jak už jsme u Škody zvyklí, tak si budeme vybírat mezi výbavovými liniemi. Na jejich základě se bude měnit výbava, cena a další vlastnosti vozu. Je dosti možné, že na začátku budou v nabídce pouze linie Ambition a Style, ke kterým se základní verze Active přidá až později. Zažili jsme to u Karoqu. Pojďme se tedy podívat na výpis střední a vyšší linie s příplatkovými pakety.

Škoda Scala Ambition

V úplném základu dostane i tato linie nepříliš oslovující ocelové disky. To ale můžete změnit paketem Exteriér, díky kterému bude auto stát na litých kolech o velikosti 16 palců. Za zmínku v případě tohoto paketu stojí také zadní LED a zadní parkovací čidla. Když máme paket Exteriér, tak nesmí chybět ani paket Interiér. V tomto případě dostanete mimo jiné elektrické ovládání všech oken, ambientní osvětlení, 2x USB-C a celkem 8 reproduktorů. Je tedy zaměřen na zpříjemnění cestování.

V automobilce nezapomněli ani na milovníky technologií. V případě paketu Connectivity budete moci využívat Bluetooth s bezdrátovým nabíjením, Smartlink+, rádio Bolero s 8palcovým displejem a Care Connectem na 3 roky. Pokud jezdíte často na cesty do neznámých krajin, nebo jen nemáte tak dobrý orientační smysl, tak se vám bude líbit následující paket. Jedná se o paket Navi a do vozu vám přidají navigaci Amundsen o velikosti 9,2 palců. Ta je doplněna předplacením služeb Care Connect a Infotainment Online 3 roky. Ruce si budete odkládat na kožený volant a nechybí Bluetooth s bezdrátovým dobíjením.

Škoda Scala Style

Za nejvyšší linii modelu Scala si v každém případě připlatíte, ale na následujících řádcích zjistíte, že je za co. Bez jakéhokoliv paketu má Scala Style litá kola 17 placů, elektricky ovládaná okna, LED přední i zadní světla, rádio Bolero 8 palců, funkční Smartlink, automatickou clonu proti oslnění na vnitřním zpětném zrcátku, chromované doplňky, dvouzónovou klimatizaci, tkané koberce, světelný a dešťový senzor, multifunkční volant, zadní parkovací senzory, vyhřívaná přední sedadla, 2x USB-C port a protažené zadní sklo kufru.

S dražší verzí je také na výběr více paketů. Je jich celkem šest. I pakety známé z předchozí linie byly doplněny o zajímavé prvky. Níže si je vypíšeme.

Paket Extra: hlídání slepého úhlu, Rear Traffic Alert, Kessy, zadní a přední parkovací čidla

Paket Sport: dynamický paket, litá 17″ kola černá leštěná, páčky pod volantem pro převodovku DSG, volba jízdního profilu. Sportovní MuFu volant

Paket Navi: navigace Amundsen 9, placů, Infotainment online, DAB, hlasové ovládání, bezdrátové nabíjení, Care Connect, zvukový systém Škoda, virtuální kokpit

Paket Komfort: vyhřívaný volant, páčky pod volantem pro převodovku DSG, adaptivní tempomat, elektrické víko kufru, loketní opěrka vzadu

Paket Media: DAB, Care Connect, zvukový systém Škoda, bezdrátové nabíjení, WLAN pro Smartlink+, rezerva zvukového systému

Paket Connectivity: virtuální kokpit, WLAN pro Smartlink+, DAB, Care Connect, bezdrátové nabíjení

Picture of Josef Fencl

Josef Fencl

Pro některé jsou auta možná pouhým přibližovadlem, ale k tomu se já nehlásím. Jsem také vášnivý turista, který prochází hlavně inzertní servery s ojetinami. Ideální auto je podle mě nenápadné a prostorné, ale disponuje až nepotřebným výkonem.

Jeden komentář

  1. no, a konečně aspoň trochu lepší výbava u škody.
    do rapidu jsem musel pořizovat jiný multimedia systém, ptž z výroby je křivý a lagující.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *