Kraj pro hradem Nürburg
Píše se rok 1166 a hrabě Ulrich z Nürburgru, nechává postavit na vrcholku přezdívaném Mons Nore obraný hrad, který získal jméno po vesničce, která se pod vrcholkem rozkládala, Nürburg. Hrad za svou historii vystřídal mnoho majitelů od německých šlechticů, Francouze i Švédy.
Z osady posvátnou půdou
Dnes, po téměř 850 letech se o tvrz Nürburg dávno války nevedou a z osady pod pevností se stalo rušné místo cestovního ruchu. Nepotkáte zde ale žádné turisty lovící krásy přírody či historie. Je totiž téměř jisté, že krom místních zde nenarazíte na nikoho jiného, než na tak zvané petrolheady, čili benzínové šílence.
Závodní okruh vedoucí nedaleko středověké tvrze, se totiž ihned po svém vzniku roku 1927 stal pro fanoušky sportu s vůní benzínu, prakticky posvátnou půdou. Na tom nic nezměnily ani četné stavební úpravy a vlastně kompletní změna podoby okruhu.
Pro veřejnost i automobilky
Po většinu víkendů je sice Nürburgring plně vytížen pořádanými závody jak automobilů, motocyklů tak i kamionů. Během týdnů „ring“ ale patří všem „petrolheadům“, kteří se zkrátka touží svést se svým čtyřkolovým či dvoukolovým miláčkem na závodní trati.
Často jsou ale brány okruhu pro veřejnost uzavřeny a ten je k dispozici pouze automobilkám, které zde testují chování svých budoucích modelů. Při tom se ale automobilky stále předhání v tom, kdo dokáže rychleji projet „zeleným peklem“, jak Nürburgring nazval bývalý jezdec Jackie Steward.
Sedmiminutová hranice
Modernímu hypersportu Porsche 918 Spyder se podařilo zajet okruh v čase 6 minut 57 vteřin. A italský býk Lamborghini Aventador SV ho pokořil v čase 6:59,7.
Žertovalo se, že Lamborghini muselo používat u svého pokusu kouzla, protože zajet „ring“ pod 7 minut s automobilem, poháněným čistě benzínovým motorem se zdálo být nereálné.
6 minut, 30 vteřin a Zonda Revolucion
Nyní se ale objevila zpráva, že automobilce Pagani a jejich vrcholnému modelu Zonda Revolucion se podařilo zajet Nürburgring v neuvěřitelném čase 6 minut a 30 vteřin. Tím překonal dokonce i závodní speciál Radical SR8 LM. Rovněž ale musíme připomenout, že Zonda Revolution není běžným silničním vozem. Silniční homologaci vlastně ani nevlastní. Jedná se o okruhového ďábla se šestilitrovým dvanáctiválcem, poskytujícím výkon 800 koní. Přitom váží jen 1 070 kg.
Zdroj: Pagani