Komunita rybářů, do které se řadím i já má mnohdy problém sehnat ideální přibližovalo k naší milované vodě. Občas bychom totiž potřebovali tank s prostorností malé dodávky. Existuje tedy nějaký kompromis?
Zobrazit
Rybářské problémy s vozy
Většina rybářů řeší pár základních problémů, které jim mnohdy brání k nalezení ideálního vozu.
Hodně věcí
Největší problém mnoha moderních rybářů je velký objem zavazadel převážejících k vodě a mnohdy jejich limitující přepravní rozměry. Mnoho věcí je o délce jednoho metru a větší a to je mnohdy problém uložit do kufru vozu. Většina to řeší ukládáním těchto věcí na sedačky, to ovšem zásadně ubírá prostor ve voze.
Problém s nezpevněnými cestami
Hlavně rybáři jezdící na svá „tutová“ místa jezdí po nezpevněných cestách, kdy je třeba mnohdy brodit se blátem. Mnoho vozů proto trpí na tzv. „otrhaný spodek“, kdy tato část vozu nesmírně trpí. Mnohdy také tyto vozy uvíznou a je problém s průjezdností.
Síla
Kupodivu i tento fakt začínají moderní rybáři řešit. Mnoho z nich si kupuje karavany a tyto obytné přívěsy mnohdy dosahují velkých váhových objemů. Proto je důležité, aby ideální rybářský vůz i něco utáhl na kouli a poradil si s nákladem i do kopců.
Fiat Panda 4×4
Nejen, že vás tento vůz nezruinuje spotřebou v žádném motorovém provedení, ale nedá se říci, že by jeho motory byly strašáci. Samozřejmně více bezproblémové jsou ty benzínové. Není to sice tahač velkých nákladů, ale pokud putuje většinou krajinou, jako osamělý lovec, tak vám Panda postačí a nabídne, až velmi nadprůměrné vlastnosti v terénu, kdy se s ní nemusíte bát nepohody.
Servis je poměrně nízkonákladový a sehnat lze v široké paletě let výroby. Pozor však na korozi, na motory vykazující úniky kapalin. Vždy zkontrolujte i to, zda s Pandou přece jen v terénu nebylo zacházeno neopatrně v podobě orvaných plastů, deformovaných ramen a nadměrně poškozeného podvozku. Bohužel není to ideální tahač přívěsů ani žádný obr, ale pokud má kouli, tak si s vozíkem poradí dobře a jeho průjezdnost je skvělá.
Fiat Freemont 4×4
Je málo vozů, která by všechna výše uvedená kritéria splňovaly, avšak jeden z adeptů na univerzální klíč k úspěchu je Fiat Freemont. Má dobrou prostupnost terénem díky systému 4×4, nabízí mnoho místa a převeze, až 7 osob. Dále má vcelku dobré motory, kdy 2.0 JTD je v rámci možností úsporný a celkem spolehlivý. Jediný problém by mohl být s DPF a pak klasické neduhy vznětových motorů. Zvláštností je benzínová V6, kterou bych doporučil, ale hůře se shání. Nebál bych se zde ani automatické převodovky Aisin, která je dá se říci, pro daný vůz ideálním parťákem.
Jeho vzhled je atraktivní a nezapře svůj původ v Dodge. Slušné ojetiny se začínají objevovat od 150 000 Kč. Pozor si zde dejte na zanedbaný servis, na brzdy, které jsou mírně poddimenzované již z výroby. Taky zkontrolujte spodek vozu, zda nebyl příliš zatěžován v terénu.
Dacia Duster – první generace
Dacia Duster první generace je výborná rybářova volba a mnohdy „rybářský sen“. Jeho výhoda je velmi dobrý systém 4×4 původně od Nissanu a také nevídaná prostupnost terénem. Ohromnou výhodou je také levný servis a dostupnost náhradních dílů. Velmi bytelný je benzínový motor 1.6i, úplně špatný není ani diesel 1.5 DCI. Na Dusteru si pohlídejte korozi, stav podvozku, zda není oškubaný z terénu. Vyhněte se vozům s těžkým životem, jako vozy od lesů ČR a jiných služeb, kde se příliš nehledělo na vůz.
Hlavně u dieselů chtějte kompletní servisní historii, u benzínu naopak nekupujte verze LPG opět bez patřičné servisní historie. Duster sice nenabídne prestiž, ani vysoký komfort, ovšem za to je to dříč. Nevýhodou je také fakt, že si Dustery drží ceny a pořízení pěkného kousku bude začínat spíše kolem 150 000 Kč. Na kouli utáhne sice karavan, ale v případě potřeby tahání karavanu sahejte po dieselu, benzín je vcelku slabý a pomalý.
Mým snem bylo psát články o autech, testovat je a taky se v nich vrtat. Mám rád auta s duší i historií a je mi jedno zda mají 10 nebo 500 koní. Píši pro vás návody na opravy, zkušenosti, recenze vozů, a také o různé problematice okolo vozů.