Srovnání
🕓 2 min

MPV vs SUV – Kdo s koho

Proč vymírají MPV?

Není tomu vůbec dávno, kdy jsme na silnicích potkávali jeden vůz třídy MPV za druhým. Tyto velkoprostorové rodinné vozy byly dnes zcela vytlačeny ze svého „přirozeného prostředí“ a hrozí jim vyhynutí. „Empévéčka“ se stali obětí velkého rozmachu automobilů kategorie SUV. Proč je tomu tak a proč automobilky i zákazníci přestávají kupovat MPV a začínají se orientovat na SUV? To vše si povíme v následujících řádcích.

Bezpečnost? Dnes již nepodstatný ukazatel.

Praktičnost, bezpečnost a lepší výhled. To bývají často nejfrekventovanější slova, při porovnávání automobilů kategorie SUV, MPV a běžných hatchbacků, sedanů a kombíků. Ale jak je to se zmíněnou bezpečností doopravdy? Při pohledu do tabulek nezávislé společnosti EuroNCAP, zjistíme, že jsou v dnešní době vozy prakticky všech kategorií na velmi podobné a velmi dobré úrovni.

Praktický jak pro koho

Praktičnost je další z často diskutovaných vlastností automobilu. Zde velmi záleží na požadavcích jednotlivého zákazníka. Samozřejmě, že velký kufr nabízí jak MPV tak SUV. Pokud by ale řidič používal sedačky ve třetí řadě častěji, rozhodně by měl sáhnout o větším SUV typu Sharan nebo Alhambra. U větších SUV bývá třetí řada sedaček opravdu nouzová a pohodlně se zde nebude sedět ani malým dětem, natož dvěma dospělým.

S MPV bychom se na hory nevydávali!

Velkým trumfem SUV je oproti MPV dostupnost terénem. Ano, většina dnešních SUV se opravdu mimo zpevněnou vozovkou vydá jen zřídka kdy, stále ale nabízejí vyšší světlou výšku a často pohon 4×4, což je staví oproti MPV do značné výhody. Pokud rádi a často jezdíte na hory či na rozličné toulky přírodou, Jistě raději volte SUV s pohonem 4×4.

Zvoní MPV hrana?

Souboj mezi SUV a MPV bude vždy více méně vyrovnaný. Vozy obou segmentů mají své pro i proti. I tak se ale může zdát, že SUV má mírně na vrch. Dokonce i některé automobilky pro výrobu SUV obětovali své „empévéčka“. Napříkla naše Škoda ukončila výrobu Roomstera a Mazda se rozhodla ukončit výrobu modelu autot a navýšit výrobu crossoverů a SUV.

Picture of Petr Míka

Petr Míka

Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

Jeden komentář

  1. MPV se nedá sehnat. Výroba je buď ukončena a nebo předělána na SUV. Tím se vyhnala cena ojetin do závratných výšek. Brzo bude stát ojetina jako nové auto. Kdyby normální osobák měl výše sedačky, tak bych MPV nescháněl. Podle doporučení má být výška sedačky od země 70 cm. To by byl ideál, ale mohu jít třeba na 66. Který osobák to nabídne? Pro jistotu žádný web tento údaj nanabízí. Asi by zjistili, že všichni vyrábějí zbytečná auta o které lidi nemají zájem

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *