Malí, velcí soupeři
Menší SUV a crossovery prožívají v současné době obrovský boom. Vládcem tohoto segmentu je v České republice celkem suveréně Škoda Yeti. Ta je ale více ohrožována mnoha konkurenty. Jedním z nich je i zástupce německého Opelu – Mokka.
Po designové stránce hlásíme nerozhodně
Design a vzhled vozu je značně subjektivní záležitostí. Sám jsem sem vlastně ani nerozhodl, kterým z porovnávaných vozů se mi více zamlouvá. Yeti i Mokka mají zkrátka něco do sebe a záleží jen a čistě na preferencích zákazníka.
Interiér ale hovoří jasně
Design exteriéru je u Mokky i Yetim srovnatelný. To se ale nedá řící o interiéru. Yeti je po stránce interiéru klasickou škodovou a není zde nic, co by nás mohlo nějak výrazněji překvapit.
Zato interiér Opelu, to je jedno velké překvapení. Zde se projevuje zub času, který Mokku stíhá a uvnitř vozu si člověk opravdu nepřipadá jakoby seděl v novém voze.
Ve městě dravá štika, v terénu ryba na suchu
Začněme u německého zástupce. Mokka ve verzi 4×4 jízdně opravdu exceluje. Ve městě se pohybuje jako ryba ve vodě, ostatně stejně jako na okreskách. Problém ovšem nastane, pokud s vozem zajedete do terénu. Zde ovšem exceluje (na poměry své třídy) Yeti a ukazuje, že se nejedná jen o obyčejné městské vozítko. Ostatně ani jízda po městě a okreskách není Yetimu cizí.
Chybu neuděláte ani s jedním!
Hledáte-li crossover s cenou do půl milionu korun, pro pohyb po městě a českých okreskách, rozhodně neuděláte chybu ani u jednoho vozu. Pokud se chcete alespoň částečně odlišit od všudepřítomných koncernových vozů, je pro vás Mokka ideální volbou.
Naopak otužíte li po opravdové jistotě, která se nezalekne terénu a jejíž interiér není plný tlačítek, rozhodně sáhněte po Yetim.
Foto: Škoda, Opel