Audi A8

0
2225
audi A8_frankfurt_1

Audi představilo ve Frankfurtu nové Audi A8 včetně technologií, které předznamenávají budoucí směřování značky. Je evidentní, že s tímto modelem audi sází na styl, mimořádný luxus, technologické vychytávky a systémy autonomního řízení. Audi A8 má jasnou ambici stát se lídrem v efektivitě, technologiích a luxusu. Vůz by měl jít do prodeje v průběhu tohoto měsíce a cena by měla startovat na cca. 2 100 000 kč. Tato luxusní limuzína cílí na stejnou skupinu zákazníků jako sedmičkový bavorák a Mercedes S-Class.

Nový design

Nový trend designu je dobře patrný na jeho exteriéru, který je poněkud robustnějším a maskou, u níž výrazný motiv tvoří horizontální linky, díky kterým vůz vypadá opticky širší.

Interiér

Interiér vozu do značné míry překonává předchozí modely svým čistším a minimalističtějším designem. Najdeme zde desetipalcovou obrazovku organicky integrovanou do palubní desky a sekundární displej s úhlopříčkou 8,6 palce, kterým se ovládá ventilace a topení.

Motorizace

Jsou to dieslové motory, které dominují motorizaci vozu, zejména pak třílitrový motor TDI s výkonem 282 koňských sil. K mání však bude i benzínový třílitr s výkonem 335 koní. Podstatné však je, že každá z verzí motorizace bude do jisté míry kombinovat pohon spalovací s elektrickým. Audi A8 se totiž řadí k takzvaným částečným hybridům (Mild Hybrid), díky lithium-iontovém akumulátoru, což zajišťuje lepší efektivitu a jízdní vlastnosti. Kouzlo spočívá v tom, že vůz po dosažení požadované rychlosti zcela vypne spalovací motor a jede tak bez emisí až 40 vteřin. Jakmile řidič sešlápne plyn, generátor BAS opět nastartuje spalovací motor. K rekuperaci akumulátoru dochází i při zpomalování a vůz tak vlastně jakoby recykluje již vydanou energii.

Autonomní řízení

Audi A8 je schopné díky systému autonomního řízení startovat, zrychlovat, zatáčet a brzdit na jakékoliv silnici, která má fyzicky oddělené jízdní směry. Takzvaný Traffic Jam Pilot je systém, který vůz řídí rychlostí až 60 km/h s ohledem na místní rychlostní omezení. Řidič tak nemusí jízdu sledovat a může se tak věnovat například sledování televize na jednom z displejů vozu.

Zdroj foto: autocar.co.uk

 

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here