Domů Autosalony Audi Prologue Avant: návštěva z budoucnosti

Audi Prologue Avant: návštěva z budoucnosti

0
24116

Autosalon Ženeva 2015 – Audi Prologue Avant

Avant je tradiční jméno koncernového kombíku od Audi, takže vás vzhled Prologue Avant Conceptu nejspíš dost překvapí.

Na první pohled je tady poznat, že jeho design naznačuje směr, kterým se bude Audi vydávat do budoucna. Po dobře přijatém Prologue Coupé, který byl představen vloni v Los Angeles, to vypadá, že bude mít úspěch i další koncept.

Model Prologue už jsme měli možnost vidět ve verzi Coupé, ale Avant je delší, širší i vyšší než jeho dvoudveřový sourozenec – jinak bychom těžko ocenili jeho patero dveří, prodlouženou skleněnou střechu, rovnější sloupky a poněkud svalnaté zadní blatníky. Přesné rozměry jsou 5110mm na délku, 1970mm na šířku a 1400 mm na výšku, takže Avant Concept skutečně není žádný drobeček.

Přední část auta charakterizuje široká, šestihranná mřížka chladiče, hranatá laserová světla, luxusně tvarovaná kapota a spousta detailů jako z budoucnosti. Avant Concept je zatím čtyřsedadlový, ale vzhledem k tomu, že uvnitř je místa dost, pravděpdoobně se změní na pětimístný vůz.

Další futuristickou záležitostí je v Prologue Avant Conceptu jeho pohonná jednotka, jíž je diesel-elektrický hybridní systém, který by se měl už tenhle rok začít používat v modelu Q7. Skládá se z třílitrového šestiválcového twinturbodieselového motoru spojeného s elektrickou pohonnou jednotkou, které společně dokážou vyprodukovat 449 koní, rozdistribuovaných na všechna čtyři kola. Podle simulací se z nuly na sto rozjede za 5,1 s a čistě na elektrický pohon dokáže ujet asi padesát kilometrů.

Jako z budoucnosti samozřejmě působí i přístrojová deska, která je vlastně informační obrazovkou se třemi dotykovými zónami – po obou stranách volantu najdete základní informace o autě a ovladače multimédií, a třetí jednotka zabírá střední konzoli.

Prologue Avant je sice pouze koncept a o výrobě se nemluví, ale budoucím vzhledu vozů automobilky Audi toho řekl i tak dost.

Foto: autoblog.com

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here