Bezpečnost jako samozřejmost?
V dnešní době pří nákupu vozu již prakticky zapomínáme zohledňovat element, který patřil dříve mezi ty rozhodující. Dnes nás zajímá zrychlení, maximální rychlost, průměrná spotřeba a velikost kufru. Bezpečnost, kterou nám má vůz nabízet považujeme za samozřejmou. Jenže to je opravdu špatně. Dnešní automobily jsou sice na poli bezpečnosti na míle vzdáleny automobilům, které naše silnice křižovali před lety, existuje ale jedna velice specifická kategorie, u které bezpečnost stále není tam, kde by měla být.
Nejméně zkušení v nejnebezpečnějších vozech?
Tou je paradoxně ta kategorie vozů, kterou řídí nejméně zkušení a nejvíce zranitelní řidiči. Na mysli máme samozřejmě vozidla, která mohou zcela legálně řídit i řidiči, vlastnící pouze řidičské oprávnění skupiny B1 od sedmnácti let nebo dokonce od patnácti let.
Absence bezpečnostních prvků
Tyto automobily musejí pro svůj provoz splňovat celou řadu technických regulí. Mezi ně patří například maximální konstrukční rychlost 45 km/h, a svou hmotností nepřevyšují 550 kg. Právě kvůli nízké požadované hmotnosti automobilům často chybí základní bezpečností prvky, které jsou pro běžné automobily již samozřejmostí.
Na tyto, takzvané, mopedauta, se zaměřila nezávislá agentura Euro NCAP, která má na starosti hodnocení bezpečnosti automobilů.
Katastrofální výsledky
Jak tyto testy dopadly? Jedním slovem: žalostně! Drtivá většina automobilů této kategorie nenabízí v základním provedení ani airbag pro řidiče, natož pro spolujezdce. Prakticky u všech automobilů, které prošly nezávislým testem organizace Euro NCAP, bylo zjištěno závažné riziko poranění hlavy řidiče, které by při srážce mohlo znamenat okamžitou smrt.
Jak dodal sekretář Euro NCAP, Michiel van Ratingen, je velice smutné vidět moderní automobily pro mladé lidi, kterým chybí základní bezpečnostní prvky, které by mnohým z nich byly schopny zachránit životy.
Pokud vás zajímá žebříček těch nejbezpečnějších automobilů navštivte náš článek.
Foto: Youtube.com