Ďábelská mediální kampaň na nového a nejvýkonnějšího Challengera začala již na začátku roku a vyvrcholila při jeho oficiálním představení na dubnovém autosalonu v New Yorku. Bylo jasné, že jsme svědky zrodu další automobilové legendy. Na kolik vás vlastně přijde? A kdo si tuhle bestii má kupovat, vezmeme-li v úvahu příklon amerického trhu k úspornějším motorům a alternativním pohonům?
Výkon
Démonická spřežení táhne kompresorem přeplňovaný motor o obsahu 6,2l a výkonu 840 koní. Pokud tahle čísla zkombinujete s točivým momentem 1,044 Nm, může Démon dosáhnout rychlosti 60 mil/h (asi 96,5km/h) za 2,3 sekundy. Sprintu na 1/4 míle vládne tento speciál časem 9,65 sekundy při finální rychlosti 225,3km/hod. Tím se Démon stává nejrychleji akcelerujícím sériově vyráběným autem planety. Motor Hemi Demon V8 vyčerpá točivý moment 770 lb-ft s vyšším limitem otáček než v minulosti, tedy při otáčkách 6 500 ot./min. Výsledkem pak je, že při maximálním zrychlení vás démon zalisuje do sedadla díky přetížení 1,8 G. Démon tak nabízí bestiální potěšení z jízdy a je tím nejrychlejším, co automobilový průmysl může na mezinárodní úrovni nabídnout.
Interiér
Vnitřek vozu byl zbaven téměř všeho kromě volantu a sedadla řidiče, čímž je auto lehčí než je tomu o modelu Hellcat a to asi o 90 kg. Samozřejmě, že pokud se rozhodnete pro koupi Démona, budete mít možnost vybrat si z několika variant interiéru, čímž ale samozřejmě zvýšíte váhu vozu. Interiér je laděn, podobně jako vnější design auta v duchu pořádně sexy retro funkčním stylu.
Cena
Ptáte se, na kolik vlastně Démon vyjde? Dodge si za svého ikonického Démona účtuje 84 995 dolarů, což je v přepočtu cca. 2 000 000,- Kč. Pokud se s ním však chcete prohánět v Evropě, počítejte s tím, že se vám cena pěkně vyšponuje o cenu za přepravu, daň, clo a poplatky za přihlášení. Obligátní bakšiš bokem pro uličníky na úřadech necháváme stranou. Vyrábět se má pouze jeden modelový rok a to navíc v limitovaném počtu 3000 vozidel pro americký trh a 300 vozidel má být určeno pro kanadské nadšence.
Budoucnost a válka koní
Zjevení a mediální úspěch Démona nenechalo konkurenci chladnou a vynořují se nabušení soupeři, jejichž posláním je pokusit se Démona na rovných tratích deklasovat. Známí super úpravci superaut ze společnosti Hennessey Performance Engineering například zkonstruovali drsného trhače asfaltu jménem “EXORCIST“. Tento exkluzivní speciál se honosí extrémním výkonem přes 1000 koní. Pozadu nezůstala ani Ohijská společnost Lebanon Ford, která vyladila základní model Mustanga GT do nekompromisního dragstera s označením LFP 10, který slibuje proletět 1/4 míle za 10,5s. Vyhecování jsou i ostatní tradiční tvůrci silných vozů a podobně obdivuhodných výkonů je v dnešní době schopna dosáhnout i Tesla s Modelem S P100D.
Co to všechno znamená? Trh s výkonnými vozy, je po takřka dekádě útlumu opět na vzestupu a americká tradice benzínových a ultra silných aut se posouvá do další etapy na truc SUV a alternativním pohonům.
TECHNICKÉ SPECIFIKACE:
Koncepce: jednomístné až čtyřmístné kupé s pohonem zadních kol a motorem vpředu
Hmotnost: 1941kg
Délka/šířka/výška/rozvor v mm: 5017/2002/1458/2951
Motor/typ: benzínový osmiválec, SUPERCHARGED 6.2L HEMI ® SRT DEMON V8
Převodovka: automatická osmistupňová ZF 8HP90
Zrychlení: 0-60mil/h za 2,3s (0-30mil/h za 1s)
Objem motoru v ccm: 6 200
Maximální výkon: 840 HP
Max. točivý moment v Nm při ot./min: 1044/6500
Pneumatiky: 315/40R18 byly speciálně navrženy a vyvinuty pro SRT Demon a jsou homologované pro silniční provoz s ráfky o rozměrech 18×11 palců.
Barva karoserie: 14 možných barev (B5 Blue, Billet Silver, Destroyer Grey, F8 Green, Go Mango, Granite Crystal, Indigo Blue, Maximum Steel, Octane Red, Pitch Black, Plum Crazy, TorRed, White Knuckle and Yellow Jacket).