Honda CR-X platila za jeden z nejvíce atraktivních kompaktních hatchbacků osmdesátých a devadesátých let. To také vysvětluje nadšení, které v srdcích všech fanoušcích Hondy zavládlo, když tato japonská automobilka vypustila v roce 2010 podobu jeho duchovního nástupce – CR-Z. toto nadšení ovšem netrvalo dlouho a kvůli nízkým prodejům jej Honda v roce 2014 stáhla z evropského trhu a nyní tak činí i na domácím Japonském trhu.
Není čemu se divit. Honda se rozhodla do útrob CR-Z vložit namísto konvenčního pohonného ústrojí jeho hybridní variantu, která se na starém kontinentu příliš velké oblibě netěší. To se odrazilo na prodejních číslech. V USA a Japonsku sice zprvu vypadaly nadějně, ovšem po prvotním nadšení zájem o hybridní „sporťáček“ prudce opadl. To mělo za následek již zmíněné stažení z evropského trhu v roce 2010 a letošní celkové ukončení produkce CR-Z.
Rozlučková edice
Jak tomu tak bývá, ukončit výrobu jakéhokoli modelu, bez speciální rozlučkové edice je prakticky nemožné. V případě Hondy CR-Z, nese tato edice název Final Label.
Od běžného CR-Z se odlišuje speciální modrou metalízou, dvoubarevnými sportovními koly o průměru 17 palců. V interiéru nalezneme loga Final Label, vyšitá do sportovních sedadel nebo malou plaketku na středové konzoli. Dalším odlišením je i speciální čalounění nebo přítomnost navigačního systému již v základní výbavě.
Pod kapotou bez změny
Pod kapotou se opět nachází známé hybridní pohonné ústrojí, s výkonem 132 koní. To je možné kombinovat se šestistupňovým manuálem nebo bezestupňovým automatem CVT.
Cena edice Final Label je v hrubém přepočtu 646 tisíc korun. K dostání bude ovšem pouze v Japonsku. Pokud vám CR-Z chybí, nemusíte ale smutnit dlouho. Honda totiž údajně již pracuje na nové generaci malého sporťáčku, která bude k dispozici i u nás.
Foto: Honda