Není důležité, jestli se řadíte mezi motoristické nadšence, přátele zeleného údolí, nebo auto považujete pouze za věc na kolech. V každém případě jste se už setkali s pojmem hybrid. Tomuto trendu se jednoduše nevyhnete. Vývoj těchto automobilů není jen rozmarem automobilek, ale má i své opodstatnění. Blížící se konec používání fosilních paliv je fakt, který nemůžeme opomíjet.
I do hybridu tankujete
Hybrid si nepleťte s autem na elektrický pohon. Jako každé obyčejné auto je vybaven spalovacím motorem, do kterého tankujete benzín nebo naftu. Najdete zde ale ještě jeden motor. Ten už jede na elektřinu, kterou získává z baterií. Elektřina se získává rekuperací. V praxi to znamená, že baterie se dobíjejí přetvářením energie vzniklé při brždění brzdami nebo motorem.
Hybridy dělíme do dvou kategorií. Těmi jsou mild a full hybridy. Full hybrid je lepší a ekologičtější varianta. Tento typ může jet pouze na elektřinu. V tomto módu je klasický spalovací motor vypnut a auto pohání pouze elektromotor. Dojezd není nijak velký, zatím jsou automobily takto schopny ujet malé množství kilometrů. Tento pohon však udělá velký rozdíl při průjezdu městem, kde se neustále rozjíždíte na semaforech a zastavujete chodcům. Druhá varianta je mild hybrid. Při pohonu elektromotorem klasický spalovací motor stále běží. Oba typy motorů vytvářejí symbiózu, jejíž cílem je minimální spotřeba a dobíjení baterií.
Ulevíte peněžence i prostředí
Při výběru hybridu je jedním z hlavních kriterií jejich spotřeba. Přece jen je to důvod, proč si lidé tyto vozy kupují. Japonská automobilka Toyota udává nejnižší spotřebu udává se svým modelem Yaris. Spotřeba je 3,5l/100 km. Při potřebě většího vozu lidé nejčastěji sáhnou po celosvětově rozšířeném liftbacku Toyota Prius, Hondě Insight, či hatchbacku Toyota Auris. Vedle hybridů je velkým trendem dnešní doby kategorie SUV. Tyto vozy vám umožní dojet po lesní cestě na chatu bez zbytečného drncání. Spojením hybridu a SUV vznikl Peugeot 3008. Má pohon čtyř kol a prostorný interiér. Z 0-100 km/h zvládá za 8,5 sekundy.