Renault nám představuje spíše vozy na nákupy a pro rodiny. Jsou to pěkná praktická auta, ale opravdovému motoristickému nadšenci se moc nezavděčí. Naštěstí je tady ale divize Renault Sport. A ti nám předvedli nový Renault Megane RS. Hned můžeme prozradit, že nová verze dostala větší turbodmychadlo. A větší turbo se rovná více výkonu.
Renault Megane RS má vše
Model získal mnoho fanoušků díky svému vzhledu a výborně povedeným předchozím generacím. A co se dělo při vývoji této generace? Dá se říci, že se posunul blíže k masovému využití. Dostal vymoženost v podobě natáčení zadních kol a dvojspojkové převodovky. Vymaká se tomu ale drsná verze Trophy. Ta bude určena výhradně pro použití na okruzích.
Máte na výběr
Na výběr jsou tedy celkem tři varianty. Máme tady Sport, Cup a zmíněné Trophy. Každý stupeň je vždy sportovnější než ten předchozí. Postupně se zvětšují brzdy, zvyšuje se tvrdost odpružení a tak dále. Do vozů bylo nainstalováno nové turbodmychadlo. Disponuje keramickými ložisky a dvěma klapkami. Stupně Sport a Cup nabízejí řidiči 280 koní schovaný pod plynovým pedálem. V případě Trophy je to celých 300 koňských sil. A s takovým výkonem už je zábava zaručena. Navíc splňuje normu Euro 6d.
Luxusní sportovní výbava
Přes jakou převodovku jde výkon na kola? To záleží na vás. Můžete mít manuál, ale točivý moment je v tomto případě omezen na 400 Nm, zatímco o dvojspojkové převodovky zůstává na 420 Nm. Zajímá vás také maximální rychlost, kterou vyzkoušíte možná tak na německé dálnici? 260 Km/h
Verze Trophy dostala také slušivé devatenáctipalcové disky s červenými detaily. Navíc šetří hmotnost. Na ně se obouvají pneumatiky Bridgestone Potenza. Hmotnost šetří také závodní vrtané kotouče. Sedí se v anatomických sedačkách Recaro. No není tohle dokonalé rodinné auto? Dokonce možná přijde i Trophy-R.