Vozidlo Údržba a Servis
🕓 2 min

Co je kabinový filtr, a jak často ho měnit a jak na jeho výměnu

Mnoho lidí ani netuší, že ho v autě vlastně má a tak je to chudák jeden z nejvíce zanedbávaných filtrů. Většinou k jeho výměně vede naplnění, či čištění klimatizace.

Obsah Ukázat

    Co je to kabinový filtr?

    Kabinový filtr nám filtruje vzduch procházející do kabiny. Tím brání shromažďování prachu ve vnitřních prostorách vozu a to zejména na skle. Někdy se můžeme setkat s názvem „pylový filtr“. Oba tyto názvy jsou jedno a totéž.

    Z čeho se vyrábí kabinový filtr?

    Většinou je vyroben z papírové směsi, kdy je u některých kusů přidán uhlík pro lepší filtraci.

    Kde se nachází kabinový filtr?

    Tohle se různí. U některých vozů jej nalezneme za přihrádkou spolujezdce. Jinde se nachází schovaný v oblasti pod stěrači, u dalších vozů jej lze najít za pedály řidiče. Vždy je dobré si předem zjistit, kde jej nalezneme.

    Závady spojené s filtrem?

    Pokud je na sklonku životnosti, prozradí jej zápach. Pokud při spuštění ventinalce cítíme nepříjemný zápach je na vině tento filtr. Může také docházet k většímu rosení v autě.

    Jak často měnit kabinový filtr?

    Doporučuje se vyměnit filtr jednou za rok, je však lepší jej vyměnit jednou za 6 měsíců. Pokud jsem jezdil velmi často a často používal klimatizaci měnil jsem jej každý půlrok, pokud jezdím méně, tak jej vyměním vždy každé jaro.

    Kolik stojí kabinový filtr a jeho výměna?

    Ceny kabinových filtrů se pohybují v rámci stovek korun. Běžné ceny jsou kolem 250 Kč, záleží na typu filtru. Pokud si jej necháme vyměnit v servise je to většinou také otázka několika set korun za úkon.

    Zvládnu si vyměnit filtr sám doma?

    Jistě že. Záleží však na vozidle, někde jsou hůře přístupné, jinde lépe. Pokud vlastníte Škodu Octavii 2 je to vcelku velmi jednoduché. U spolujezdce oddělat pár plastových šroubů držících kryt pod přihrádkou spolujezdce. Následně odjistíme plastový kryt posunutím a pak už jen vyjmeme filtr. Počítejte s tím, že nejspíš vypadá nějaký nepořádek, ale to je normální. Ten vyčistíme a vkládáme nový filtr.

    Picture of Roman Jílek

    Roman Jílek

    Mým snem bylo psát články o autech, testovat je a taky se v nich vrtat. Mám rád auta s duší i historií a je mi jedno zda mají 10 nebo 500 koní. Píši pro vás návody na opravy, zkušenosti, recenze vozů, a také o různé problematice okolo vozů.

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *