Řidiče často straší zprávy o zdražování dálničních známek. Moc často se to naštěstí neděje, ale když už ano, tak se setká se značnou nevolí ze strany řidičů. České dálnice totiž na mnoha místech připomínají staveniště a parkoviště. Vzpomeňme jen takovou D47 u Ostravy. Kdy se dočkáme plošného zdražení dálnic?
S příchodem elektronického systému dálničních známek?
To nám přiblížil aktuální ministr dopravy Kremlík. Ten nám sdělil, že dálniční známka v České republice se zdraží v návaznosti na přechod na elektronický systém. Ten nahradí staré dobré dálniční známky. Jestli si ale myslíte, že nás tato změna čeká někde v dálné budoucnosti, tak se velice pletete. Bavíme se tady totiž o roku 2021.
Zdražení dálničních známek bude markantní
Zvýšená cena dálniční známky již byla také nastíněna. Na základě platných zákonů, dle kterých je v tomto případě možno dálniční známku zdražit, s ní přišel ministr dopravy. Taková roční známka do 3,5 tuny by se z 1 500 Kč dostala na 2 000 Kč. Cena desetidenní dálniční známky by se z 310 Kč zvedla na 400 Kč a měsíční měsíční by vzrostla až na 600 Kč. Uvidíme tedy, jak projde zdražení u lidí. Denně se setkáváme s názory, že české dálnice jsou velké drahé parkoviště a také s vtipy, že roční parkovné za 1 500 Kč zase tak moc drahé není.
Čekat se bude na dostavění dálnice D1
I na stav dálnic je při tématu zdražování dálniční známky myšleno. Na svém Twitteru to objasnil ministr dopravy Vladimír Kremlík. Z jeho zprávy vyplývá, že české dálniční známky nezdraží, dokud se nedokončí stavba největší české dálnice D1. Pokud tedy na dálnici stále budou bagry, tak cena roční známky zůstane 1 500 Kč. Jenže tato dálnice by se měla dostavět roku 2021, kdy se má přejít i na elektronické známky. Jejich zavedení by mělo přinést zvýšení příjmů o 2 miliardy Kč. Pojí se s tím také snížení provozních nákladů o 120 milionů Kč. Můžeme tedy být jen zvědaví na to, jak to dopadne.