Velkolepá aukce jako rozloučení s fanoušky
Jako každý rok se italská závodní stáj Scuderia Ferrari rozhodla po konci sezóny Formule 1 rozloučit se svými fanoušky a poděkovat jim za jejich přízeň. Toto poděkování proběhlo formou velkolepé akce v americké Daytoně. V rámci této události s názvem Finali Mondiali proběhla i aukce hypersportu LaFerrari.
Během akce Finali Mondiali se mohli fanoušci automobilky z Maranella setkat nejen s italskými závodními vozy i minulosti i přítomnosti automobilky, ale mohli se těšit i z přítomnosti závodních i vývojových pilotů Ferrari, kteří tyto výkonné stroje pořádně prohnali po daytonském závodním oválu.
Vrcholem dne, nabitého rychlými rudými vozy byla desetiminutová aukce, během které byl vydražen hypersport LaFerrari. Jednalo se o kus s výrobním číslem 500, který nikdy neměl vzniknout.
Ferrari, které nemělo nikdy vzniknout
Ferrari původně plánovalo výrobu pouze 499 kusů. Poté, co byla střední Itálii postihlo ničivé zemětřesení se vedení italské automobilky rozhodlo postavit pětistý kus, který bude vydražen na podporu obětí zemětřesení.
K tomu skutečně došlo. A po desetiminutové aukci se konečná částka zastavila na neuvěřitelných sedmi milionech dolarů (cca 175 milionů korun), čímž se toto LaFerrari stalo nejdražším prodaným autem, vyrobeným v 21. století. Mimochodem, celá částka skutečně míří na podporu obětí zemětřesení v Itálii
Za téměř pětinásobnou částku, v porovnání s běžným LaFerrari získal jeho majitel vůz, ve speciálním barevném provedení. To je založeno na klasické červené barvě Ferrari. Ta je doplněna bílým pruhem, lemující celý vůz. Tento pruh přechází na přední části vozu v italskou vlajku. K vozu získal jeho majitel i exkluzivní plaketu, odkazující na jeho jedinečnost.
Pro připomenutí uveďme, že hyperspot Ferrari LaFerrari byl odhalen na ženevském autosalonu v roce 2013. Vůz je poháněn 6,3 litrovým dvanáctiválcem, kterému pomáhá dvojice elektromotorů. Tato kombinace dohromady poskytuje výkon 950 koňských sil.
Foto: FCA