Autonovinky
🕓 2 min

Mahindra představuje indickou verzi X6

„Mahindra, co to je?“

Při zaslechnutí názvu Mahindra bude většina středoevropanů marně přemýšlet, co by se pod ním mohlo skrývat. Vzhledem k tomu, že náš web se věnuje automobilismu, každému našemu čtenáři ale jistě dojde, že se bude jednat o automobilku. Konkrétně jde o indického výrobce, jehož historie sahá až do roku 1945. O tom, že Mahindra na poli automobilového průmyslu nehraje žádné druhé housle svědčí i fakt, že se v jeho vlastnictví nachází i známé designérské studio Pininfarina, které právě Mahindra nedávno zachránila před krachem.

Právě návrháři Pininfariny s automobilkou v posledních měsících usilovně spolupracovali na modelu, kterým chce Mahindra zaujmout zcela novou skupinu zákazníků.

Trend přerostlých kupé

I když je BMW X6 již od svého příchodu na trh, často za svůj svérázný design nevybíravě kritizováno, své zákazníky si našlo. Kritika často směřuje na siluetu vozu. Přeci jen sportovně vyhlížející svažující se záď, působí na velkém voze SUV dosti zvláštně. Přesto se tomuto modelu daří skvěle. Vůz se dočkal i svého menšího bratříčka v podobě BMW X4. Tohoto trendu si všímá i konkurence a vůz podobné koncepce nedávno odhalil i Mercedes-Benz (GLE) a údajně s myšlenkou výroby podobného vozu koketuje i tuzemská Škoda.

XUV Aero Concept

My se dnes ale věnujeme indické Mahindře. A právě ta odhalila koncept vozu, který rozšíří rodinu SUV se svažující se zádí. Jeho jméno zní XUV Aero. Vůz měří na délku 4600 milimetrů, na výšku 1680 milimetrů a 1890 milimetrů na šířku.

XUV Aero pod svou muskulaturní přídí ukrývá nejnovější generaci dieselového motoru mHawk s objemem 2,2 litru a výkonem 210 koňských sil. S ohledem na rozměry vozu se může zdát, že řidič by si mohl stěžovat na nedostatek výkonu, to ale jistě nehrozí. Z nuly na sto kilometrů v hodině se vůz dostane za méně než deset sekund. Po vzoru luxusních vozů, nabízí i Mahindra hned několik jízdních režimů: Street, Sport, Race a Off-Road. Pokud se ptáte, zda se XUV Aero dočkáme i v sériovém provedení, nejsme Vám schopni odpovědět. Nyní záleží na reakcích veřejnosti, dle kterých se vedení automobilky rozhodne o budoucnosti tohoto modelu.

Foto: Mahindra

Picture of Petr Míka

Petr Míka

Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *