Autonovinky
🕓 2 min

Mazda chystá návrat legendy. Máme se na co těšit!

Kupé s Wankelovým motorem se vrací na scénu

Na loňském tokijském autosalonu všechny překvapila automobilka celý svět japonská Mazda se svým konceptem RX-Vision. Tento skvost uchvátil nejen svým omračujícím designem, ale hlavně použitou technikou. Mazda slibovala, že produkční verze tohoto kupé s pohonem zadních kol bude využívat nový rotační motor Skyactiv-R, který byl potvrzen pro sériovou výrobu v horizontu dvou let.

 

 

Jedinečné kupé dorazí již za tři roky

Ihned po potvrzení rotačního kupé do výroby se rozjely diskuse, jak by tento duchovní nástupce legendárních modelů RX-7 a RX-8 mohl vypadat. Pravděpodobně s nejvěrohodnější podobou přichází japonský magazín Auto Holiday. Ten aplikoval na koncept RX-Vision prvky současných produkčních vozů Mazdy, držící se designového jazyk Kodo. Zároveň nebylo opomenuto na vůz aplikovat několik stylistických prvků, odkazujících na zmíněné legendy RX-7 a RX-8. Otevírá se nám tak pohled na skvostné kupé s dlouhou kapotou, agresivní přídí, vystouplými blatníky a kabinou posunutou tak dozadu, jak je to jen možné. Sériové rotační kupé ponese pravděpodobně jméno RX-9. Nejprve by měl být vůz slavnostně odhalen již v příštím roce, opět na autosalonu v Tokiu. Do výroby by měl vůz zamířit za další dva roky.

 

Osvědčí se nový Wankelův motor?

O pohon vozu se má starat zcela nový rotační motor, vyvíjený Mazdou. Motor se skládá ze dvou samostatných rotorů o objemu 0,8 litru. Celkem tak motor disponuje objemem 1,6 litru. Mazda tvrdí, že díky intenzivnímu vývoji jsou inženýři schopni z této nové generace Wankelova motoru „vyždímat“ výkon přesahující hodnotu čtyř set koňských sil! Hmotnost vozu přitom nemá přesáhnout hodnotu 1300 kilogramů. Kombinace těchto hodnot rozhodně slibuje zajímavé dynamické vlastnosti.

 

Vůz by se měl tedy do prodeje dostat již za 3 roky. Jeho cena by neměla v Japonsku přesáhnout hodnotu 8 milionů jenů. (1,9 milionu korun).

 

Foto: Auto Holiday

Picture of Petr Míka

Petr Míka

Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *