Tak jsme se konečně po letech dočkali nové Supry. Poprvé byla odhalena 14. ledna roku 2019 na mezinárodním autosalonu v Detroitu. Pátá generace legendárního sportovního vozu nese celý název Toyota GR Supra. Je to novinka, která mnohé petrolheady zvedla ze židle. Mnozí s ní ale z jednoho důvodu moc spokojeni nejsou.
Co slibuje?
Dle automobilky Toyota se jedná o sportovní vůz v nejryzejší podobě. Má vynikat skvělou ovladatelností a dynamikou. Tedy přesně tím, co potřebujete k nezapomenutelným zážitkům z jízdy. Poháněna jsou samozřejmě zadní kola a přenáší se na ně 335 koní z třílitrového šestiválce. Zajímavých je také 500 N.m. točivého momentu. Mezi koly a motorem najdete samozřejmě převodovku, jež je v tomto případě samočinná s osmi rychlostními stupni.
Čeká na nás bohatá výbava
Tato novinka se samozřejmě dostane i na český trh, ale ceny zatím neznáme. Dle dostupných informací se odhalí již během ledna. Vůz se k nám bude dodávat ve výbavě Supra, což znamená adaptivní podvozek, aktivní diferenciál, bezklíčový nástup, adaptivní tempomat, volant obšitý kůží, sportovní sedačky a mnoho dalších prvků výbavy.
Pomalá rozhodně nebude
Jak jsme dnes u moderních vozů zvyklí, tak chybět nebudou ani různé jízdní režimy. V případě Supry bude na výběr mezi Normal a Sport. Rozhodování to tedy nějak složité nebude. Při zvolení režimu Sport se změní nastavení podvozku, odezva aktivního diferenciálu a odezva motoru na přidání či ubrání plynu. O mnoho zajímavější je Launch Control, díky kterému se z 0 na 100 km/h dostane za 4,3 sekundy.
Laděna byla na Nürbugringu
Proč brát výborné jízdní vlastnosti vážně? Tento vůz byl totiž testován na Nürbugringu. Hlavní výhodou by měla být tuhá karoserie, krátký rozvor, široký rozchod kol a nízká hmotnost. Dle dostupných informací je torzní tuhost nové Supry vyšší než třeba Lexusu LFA. Ten přitom patří do kategorie supersportů. I citlivost podvozku je podložena použitými technologiemi. Na zadní nápravě najedeme pětiprvkový systém a na přední se nachází vzpěry McPherson s vinutými pružinami a dvojitými klouby. Během rychlých průjezdů zatáčkami zůstane řidič stabilně na svém místě díky sedačkám inspirovaným v závodním světě. Neurazí ani možnost provedení interiéru v alcantaře.
Sdílí svůj základ s BMW Z4
Nad čím se mnozí pozastavili, tak tím je fakt, že Toyota Supra sdílí stejnou platformu s německým BMW Z4. Vlastně sdílí stejný technický základ, jen Supra je vyráběna jako sportovní kupé. V případě Z4 se německá automobilka rozhodla pro kabriolet. Sdílí tak motor, převodovku i elektroniku. Jistých spojitostí si všimneme i v interiéru. Supra je na tom ale díky nižší hmotnosti o něco lépe ve zrychlení.