Autosalony
🕓 10 min

Novinky z Pařížského autosalonu – Škoda, Volskwagen, Opel, Renault, Peugeot, Kia

Automobilový svátek podzimu

Pařížský autosalon patří společně s autosalonem v Ženevě mezi nejvýznamnější svátky automobilového průmyslu. V letošním roce se k tomuto autosalonu otáčí až neuvěřitelné množství pozornosti a stává se snad ještě sledovanější, než jeho slavnější švýcarský bratr. Jakých novinek jsme se v průběhu pařížského autosalonu dočkali?

Kodiaq v hlavní roli

Samozřejmě, že největší pozornost českých a vlastně i evropských novinářů a fanoušků směřovala ke stánku české automobilky Škoda, která zde slavnostně prezentovala své nové velké SUV s názvem Kodiaq. 4 697 mm dlouhé, 1 882 mm vysoké a 1 676 mm vysoké SUV z dílny mladoboleslavské automobilky zaujalo v Paříží výraznou fosforovou barvou a svou překvapivě nízkou cenou. Základní model s benzínovým motorem o obejmu 1,4 litru a výkonem 110 kW, v kombinaci s manuální převodovkou je nabízen již za 677 900 Kč. O Kodiaqu bychom se mohli bavit celé hodiny. Pokud vás o tomto českému medvědovi zajímají další podrobnosti, doporučujeme vám navštívit naše kompletní představení modelu Škoda Kodiaq, srovnání Kodiaqa s jeho asijskou konkurencí nebo srovnání Kodiaqa s Audi Q7.

Volkswagen a jeho vize budoucnosti

Německá automobilka z Wolfsburgu do Paříže přivezla svou vizi o elektromobilu zítřka. Koncept přitom nezaujme šíleně futuristickým designem nebo přehnanými technickými výstřelky. Drží se v mezích reality a konvenčnosti, přesně ve stylu designového jazyka své automobilky. Setrváním u tradičního designu chce Volkswagen zaujmout širokou skupinu zákazníků a dokázat, že elektromobily zítřka nepotřebují nutně futuristický design. Produkční model na základech konceptu bychom mohli na silnicích přivítat již v roce 2020. Jeho dojezd se má pohybovat nad hranicí 600 km na jedno nabití, čímž by dokázal Volkswagen překonat veškerou konkurenci na poli elektromobilů. Tedy v současné době. Je totiž velkou otázkou jakým směrem se dokáže posunout do roku 2020 konkurence. O kapacitě nebo typu baterií Němci stále mlčí, prozradili ovšem, že produkčním model, který by měl nést název I.D. bude využívat elektromotor o výkonu 170 koní. Jako předvídatelný se jeví i fakt, že tento model bude disponovat autonomním systémem řízení. Volkswagen ovšem dodává, že plnohodnotné verze systému se nedočkáme dříve než v roce 2025. Na první pohled vůz působí srovnatelný s modelem Golf. To je pravda jen částečně. Ačkoli jsou vnější rozměry velice podobné Golfu, v interiéru nabídne vůz více místa než prémiový Passat. Zde těží I. D. z nově navržené platformy MEB (Modular Electric Drive Kit), speciálně navrženou pro budoucí elektromobily Volkswagen.

Opel omlazuje svou stálici a překvapuje atraktivní novinkou

Budoucnost přichází z Ameriky

Dokáže uhádnout, jaký elektromobil se v USA chlubí nejvyššími prodeji? Ne není to Tesla a překvapivě ani Nissan Leaf. Elektromobil, který si Američané zamilovali je nový Chevrolet Bolt. Ten je sice určen čistě pro americký trh, neznamená to ale, že o něj budeme ochuzeni. Na jeho základě totiž vyvíjí svůj elektromobil, který bude již velice brzy uveden na trh jedna německá automobilka. Ano, hádáte správně. Jedná se o německý Opel. Ten je součástí koncernu GM a s Chevroletem i jinými americkými značkami intenzivně spolupracuje již dlouhé roky. Nejnovějším dítkem této spolupráce je nová generace elektromobilu s názvem Ampera. Největším trumfem v rukávu Opelu je dojezd na jedno nabití, který má dle odhadu činit až 400 km.

Velký facelift Zafiry

Opel Zafira patří mezi nejoblíbenější evropská MPV se sedmi sedadly. Do Paříže Opel přivezl velký facelift tohoto modelu. Ten se nese hlavně v duchu modernizace designu. Nejvýraznější změnou je nová maska chladiče, nové světlomety, přepracovaná příď, nová kapota motoru i upravené blatníky. Úprav se dočkal i interiér, přesně ve stylu nejmodernějších faceliftů Opelu. Pryč zmizelo splašené stádo tlačítek ze střevodé konzole, které bylo a stále je tolik typické pro mnoho modelů Opelu. Nyní se Zafira chlubí elegantně řešenou středovou konzolí s velkou dotykovou obrazovkou, pod kterou se nachází jen několik přehledně rozmístěných ovládacích prvků klimatizace.

Peugeot rozšiřuje rodinu SUV

Peugeot 3008

V letošním roce Peugeot výrazně rozšířil a modernizoval rodinu svých SUV. Již na začátku roku nám Francouzi představili omlazenou verzi kompaktního modelu 2008. Nyní přichází nová generace většího modelu 3008. Ten byl doposud považován za zástupce menších MPV na úrovni Volkswagen Touran nebo Opel Meriva. To ale již neplatí. 3008 opouští vody MPV a stává se zástupcem segmentu SUV. V jeho interiéru nalezneme tradiční „pežoťácké“ rozložení ovládacích prvků s názvem i-Cockpit, který přináší vyšší komfort pro řidiče, zvětšení vnitřního místa ve voze a nesmíme rovněž opomenout jeho přínos po vizuální stránce. Co se týče vnějšího designu, musí je udělat každý svůj názor. Nediskutovatelným faktem ovšem je to, že 3008 nyní působí mnohem sebevědomějším dojmem.

Peugeot 5008

Další velký přestup z kategorie MPV mezi SUV Peugeot připravil pro velký model 5008. Ten dosud zdatně konkurovat velkému Volkswagenu Sharan nebo Opelu Zafira. Nyní se vůz řadí do stjené kategorie jako mladoboleslavský Kodiaq. Srovnání se škodováckým SUV se u modelu 5008 přímo vybízí. Oba modely jsou totiž téměř shodné, co se vnějších rozměrů týče. Na zákazníky se navíc snaží zapůsobit stejnými trumfy. Kodiaq i 5008 se chlubí prostorným interiérem nebo možností přepravit až 7 cestujících. Prostor řidiče je stejně jako u modelu 3008 řešen pomocí atraktivního i-Cockpitu. Vnější design možná nepůsobí tak dramaticky jako je tomu u Kodiaqu, přesto si jistě najde zástupce francouzské automobilky své příznivce. Má Kodiaq důvod se obávat?

Renault přivezl lidovku, ekologa, pracanta i „poklad“

Největší snahu při přípravách na Pařížský autosalon převedla domácí automobilka, s broušený diamantem ve znaku. Renault zde odhalil hned několik novinek, které zastupují snad každý automobilový segment.

Skvělá prodejní strategie a vysoký dojezd. To je modernizovaný elektromobil Zoe.

První novinkou, kterou si Renault připravil je modernizovaná verze oblíbeného elektromobilu Zoe. Proč oblíbeného? Ačkoli se v našich končinách vyskytuje těchto elektromobilů jako šafránu, vězte, že Zoe je v celoevropském měřítku nejlépe prodávaný, současný elektromobil. Zoe těží především ze specifického přístupu Renaultu k prodeji tohoto modelu. Největším strašákem majitelů elektromobilů je nákladná výměna baterií. Tu při koupi Zoe vůbec nemusíte řešit. Renault vám totiž při prodeji k vozu baterie neprodá, nýbrž jen pronajme za nízký měsíční poplatek. Samotná výměna akumulátorů je pak díky tomu zcela zdarma. Krom skvělé prodejní strategie se nová verze Zoe díky novým bateriím vyvinutých společností LG papírovým dojezdem 400 km. Francouzi ale dodávají, že v reálném provozu by se měl dojezd pohybovat kolem hodnoty 300 km.

Renault Mégane Sedan – malý Talisman

Zástupcem vozu pro masy se na stánku Renaultu stal model Mégane v nové verzi Sedan. Jedná se již o třetí provedení oblíbeného modelu Mégane, která byla v letošním roce představena. Co se týče použité techniky, je sedan naprosto shodný s verzemi hatchback a Gradtour. Ve vztahu ke změně hmotnosti a tvaru karoserie se ovšem dají očekávat proměny v hodnotách spotřeby a jízdní dynamiky. Ani jeden z těchto údajů ovšem Francouzi prozatím nevypustili. V současné době tak můžeme pouze hodnotit vzhled této novinky, který přímo kopíruje vizáž většího modelu Talisman a v očích mnohých se jeví jako nejatraktivnější z rodiny Mégane.

Renault Alaskan – stylový pracant

Poslední dobou ve světě roste zájem o automobily s karoserií pick-up. Toho se snaží využít většina automobilek. Jednou z nich je i francouzský Renault, který v Paříži prezentuje velkolepý Alaskan. Ten technicky vychází z oblíbeného modelu Nissan Navara. To je více než patrné při pohledu na siluetu a zadní část vozu. Příď podobnost s Navarou geniálně maskuje díky aplikaci výrazných prvků designového jazyka Renaultu. Renault prozatím neoznámil žádné bližší specifikace vozu. Víme pouze to, že pod kapotou Alaskanu nalezneme 2,5 litrový zážehový motor o výkonu 160 koní. Pro milovníky dieselů jsou připraveny motory o objemu 2,3 litru (o výkonu 160 koňských sil) a 2,5 litru (s výkonem 190 koní). Dále je také známo, že Alaskan dokáže utáhnout náklad o hmotnosti 3,5 tuny, což z něj dělá v této kategorii krále segmentu. Soudě dle nájezdových úhlů, v kombinaci se skvělým podvozkem Navary se dají očekávat výtečné terénní vlastnosti tohoto modelu.

Renault Trozor – poklad francouzského designu i techniky

Francouzštiny znalí čtenáři si jistě velice dobře uvědomují, že analogie mezi názvem novinky Trezor a slovem „poklad“ není náhodná. Trezor je totiž francouzským výrazem pro slovo „poklad“ a velice dobře vystihuje, co pro Renault tento koncept představuje. Tento úchvatný designový kousek je přímým nástupcem konceptu Dézir. Trezor ovšem design Déziru přináší do zcela nové úrovně. Dlouhá kapota, dvoumístný interiér a pozvolna se svažující záď. Renault využil tohoto jednoduchého receptu a postavil skutečně jedinečný vůz. S dvanáctiválcem pod kapotou by se jednalo o skvostnou vlajkovou loď automobilky. Toho se bohužel nedočkáme. Trezor je pouhým designovým cvičením a nikdy se nedočká sériové výroby.

Kia omlazuje bestsellery, dokáže potopit evropskou konkurenci?

Kia Rio – zabiják Fabie

Kia v Paříži představila zcela novou generaci oblíbeného hatchbacku Rio. To se nyní chlubí dospělejším a dravějším vzhledem. Na to má vliv především nová platforma, na které je Rio postaveno. Díky té je o 15 mm delší, o 5 mm širší a o 5 mm nižší než minulá generace. Nápadné je také nový „tygří čumák“, což je designový prvek shodný pro všechny vozy značky Kia. Shodné prvky nalezneme i v interiéru, který připomíná kabinu nové Sportage. Moderní technologie, skvělý vzhled a nízká cena. Jak se zdá, na domácím trhu budeme svědky velice zajímavého souboje mezi touto korejskou novinkou a tuzemskou Fabií.

Kia bouřlivě faceliftuje

Soupeř Fabie není jedinou novinkou, kterou se Korejci ve Francii pochlubili. Velkou pozornost na sebe strhly i modely Carens a Soul.

Kia Carens – omlazené MPV

První zmíněný vůz je poměrně oblíbený zástupce sedmimístných SUV. Jeho současná generace brázdí svět již dva dlouhé roky a logicky tak nyní dochází k jeho omlazení. I Carens se dočkala nového pojetí „tygřího čumáku“, ten podtrhují nové přední i zadní nárazníky, nový design světlometů nebo zbrusu nová sedmnácti a osmnáctipalcová kola. Interiér se dočkal nových dekorů, upraveného multimediálního systému podporující Apple CarPlay a Android Auto a ve vrcholných verzích i včetně navigace od společnosti TomTom a audiosystému od JBL.

Kia Soul – svěží vítr pro korejskou „duši“

Ve velice podobném duchu se nese i modernizovaného avantgardního crossoveru Soul. I on se chlubí novým pojetím „tygřího nosu“, novými nárazníky, světlomety a upraveným interiérem. Stejně jako v případe Carens, se i kabina Soulu dočkala nových dekorů a pěti, sedmi nebo osmipalcové dotykové obrazovky. Ta v sobě ukrývá upravený multimediální systém, který opět podporuje Apple CarPlay a Android Auto. Zmínit bychom ale měli i nové bezpečnostní prvky, které jsou pro novější modely Kie běžné, Soulu byly ovšem přiřčeny až letos. Jedná se o novou zpětnou kameru, detekci vozů v mrtvém úhlu nebo systém upozorňující na možnou srážku s předměty za vozem. Pod kapotou Soulu ani Carens prozatím k žádným novinkám nedošlo. Kia ovšem ohlásila, že je Soul připraven na příchod 1,6 litrového motoru T-GDI s výkonem 204 koňských sil, který známe z modelů Pro_Cee’d GT a Ceed’d GT.

Foto: Škoda, Volkswagen, Opel, Peugeot, Renault, Kia

Picture of Petr Míka

Petr Míka

Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *