Rozhodli jste se koupit si levné praktické auto, ve kterém si ale zároveň užijete pěknou porci zábavy? V tom případě by vás mohl zaujmout náš seznam zajímavých předokolek, které vás na vaší oblíbené okresce nezklamou, ale koupě nebudete litovat při placení za opravy v servisu. V dnešní době se automobilky často vracejí k myšlence obratného hot-hatche, který vám umožní na silnici nebo okruhu mít zážitek podobný, jako kdybyste jeli v supersportu. Berte to samozřejmě s nadhledem. Recept na tyto auta je přitom poměrně jednoduchý. Základem je menší lehká karoserie, která pod kapotu skrývá výkonnější motor a v ideálním případě mu sekunduje také lepší podvozek a brzdy.
Volkswagen Golf GTI
Volkswagen Golf GTI páté generace je označován jako návrat k tomu, co Golf GTI znamenal v případě první generace. Skvělou zprávou při jeho představení bylo rozhodnutí, že si pod kapotu GTI doopravdy najde cestu jen benzínový motor, kterým je 2.0 TFSI s výkonem 147 kW. Ten můžete znát například z Octavie RS nebo Audi A4. Od klasického Golfu se GTI odlišuje jinou mřížkou chladiče a také sportovními sedadly čalouněnými látkou s legendárním károvaným vzorem.
Opel Astra OPC
Jestli se při porovnání klasické Astry s jinými vozy zdálo, že jí něco chybí, tak v případě verze OPC to neplatí. Už od svého představení slibovala příjemné svezení a zaujala také zajímavou cenou, která je v dnešní době poměrně příjemná. Spadly také ceny náhradních dílů, ale některé může být problém sehnat. Zapomeňte tady ale na to, co se o Oplech říká. Opel Astra OPC je líbivé auto, které vám i na cestě z obchodu dokáže vyčarovat úsměv na tváři.
Ford Focus ST
Už od začátku se o něm psalo, že je to přímý konkurent Volkswagenu Golf GTI a Astry OPC. Proto přeci na tomto seznamu nemohl chybět. Své místo si nezasloužil jen kvůli slibům. Ford Focus ST vypadá dosti civilně a prozradí se snad jen v případě, že obléká onu známou oranžovou barvu. Uvnitř zaujmou sedačky Recaro. Ford Focus ST disponuje pětiválcem Duratec ST 2.5 litru s výkonem 166 kW a 320 Nm. Ten můžete znát třeba z Volva S40.
Seat Leon Cupra
Španělská automobilka Seat se ráda chlubí tím, že její vozy jsou zaměřeny hlavně na řidiče. V případě vozu Leon můžete sáhnout po civilnější verzi FR, kterou navíc většina od Cupry nerozezná, jelikož Seat odlišením verzí moc čas neztrácel. Pod kapotou najdete dobře známý čtyřválec 2.0 TFSI, který zde ale disponuje výkonem 177 kW. Seat totiž u motorů používal jinou hlavu, kliku, vstřiky a turbo má vyšší tlak.