Autonovinky
🕓 2 min

Tříkolka Morgan EV3 na elektřinu

Pamatujete si tříkolku Morgan, kterou řídil v jednom z dílů Top Gearu Richard Hammond? Možná ne, protože vás na rozdíl od pánů z tohoto pořadu zajímá spíše ekologie a ozónové díry. Firma Morgan ale přišla s modelem, který zaujme i vás. Jmenuje se Morgan EV3 a je to první tříkolka s pohonem na elektřinu této firmy. Svým vzhledem stále odkazuje na minulost, ale je vybavena technologií budoucnosti.

Elektrická tříkolka se vzhledem veteránu

První informace, o tomto řekněme automobilu, pocházejí z roku 2015. V témže roce byl představen i prototyp. Jeho základ tvoří model 3 Wheeler, což je ale jediné, co s původním Morganem sdílí. V roce 2016 byl EV3 poprvé odhalen. A kde jinde než na autosalonu v Ženevě.

Co pohání kola, teda vlastně kolo

Oproti prototypu prošel nový Morgan několika změnami. Ty se týkají hlavně pohonu. Firma Frazer-Nash dodala baterie s vyšší kapacitou, a to 21 kWh, ale místo zajímavého zvýšení výkonu naopak výkon snížili. Elektromotor tak má výkon 34,8 kW. Krátkodobě je pak schopný generovat 41,8 kW. Podle stylu jízdy se bude dojezd pohybovat kolem 190 km. Vzhledem k tomu, že se jedná spíše o víkendovku, tak je dojezd dostačující.

Minimální hmotnost

Nedostatkem síly nejspíš i přesto trpět nebude. Hmotnost celé tříkolky je totiž méně než 500 kg. A nezapomeňte, že pohání jen jedno kolo. Konstrukce je klasicky vyrobena ze dřeva a hliníku. Díky tomu si i nadále drží vzhled vozu z roku přibližně 1940. Poprvé však byl použit i karbon. Z uhlíkových vláken je vyrobena zadní i přední kapota a boční panely. Použitím tohoto materiálu je elektrický Morgan o 25 kg lehčí než jeho benzínový brácha.

Historický vzhled podtrhuje interiér. Najdete zde dvě sedadla a palubní desku s kruhovými přístroji. Nachází se zde displej ukazující provozní údaje a klasický analogový rychloměr.

Krok od sériové výroby

Značka Morgan na tomto modelu spolupracovala s Frazer-Nash Energy Systems. Ta si drží jméno britské automobilky vyrábějící sportovní vozy v letech 1922 až 1957. Díky tomuto partnerství se tento projekt dostal do stádia, kdy jsou schopni započít sériovou výrobu. Cena se oproti předchozímu modelu výrazně nezvýší. Má se pohybovat kolem 910 000 Kč.

Picture of Josef Fencl

Josef Fencl

Pro některé jsou auta možná pouhým přibližovadlem, ale k tomu se já nehlásím. Jsem také vášnivý turista, který prochází hlavně inzertní servery s ojetinami. Ideální auto je podle mě nenápadné a prostorné, ale disponuje až nepotřebným výkonem.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *