Autosalony
🕓 5 min

Autosalon Ženeva 2017 – Čtyři brutalní vozy a seznam hlavních novinek

Ženeva 2017 – svátek automobilismu se blíží

Křesťané mají Velikonoce, Rio de Jainero karneval a motoristé mají ženevský autosalon. Již mnohokráte jsme byli svědky tvrzení, že klasické autosalony pomalu a jistě vymírají. Při pohledu na výčet novinek, které budou v Ženevě odhaleny, se ale musel chytit za nos i ten největší odpůrce tradičních autosalonů. V průběhu nejprestižnějšího evropského autosalonu se nám představí vozy všech segmentů od malých městských elektromobilů až po děsivé hypersporty. Pojďme se spolu podívat na výběr toho nejzajímavějšího, co nás ve švýcarské metropoli čeká.

 

 

Závan budoucnosti

 

Modrý blesk s lvem ve znaku

 

[su_youtube url=“https://www.youtube.com/watch?v=5f9X8vZRPI8″]

 

Začněme pohledem do budoucnosti. Francouzský Peugeot do Ženevy veze sportovně vyhlížející koncept jménem Incstinct. Na první pohled je jasně patrné, že designeři se při tvorbě zářivě modrého Instinctu silně inspirovali konceptem elektromobilu Fractal z roku 2015. Na rozdíl od ryze sportovního Fractalu je Instinct zástupcem vozů s karoserií „shooting brake“. Za dalším velkým rozdílem musíme nahlédnout do útrob vozu. Zde nenalezneme elektromotor, ale hybridní pohonnou jednotku s výkonem 300 koňských sil. V interiéru se Instinct chlubí nejmodernější evolucí rozložení ovládacích prvků s názvem „iCocpit“. Ten nabízí bohatou soustavu informačních obrazovek a technologií, jenž rozpoznávají hlasové příkazy a fungují jako osobní asistent. Samozřejmostí pak je přítomnost systému autonomního řízení.

 

 

Evoluce konceptu

 

 

Na lednovém autosalonu v americkém městě motorů odhalilo německé Audi velkolepý koncept luxusního SUV – Q8. A ačkoli většina běžných smrtelníků existenci tohoto konceptu ještě ani nezaznamenala, známý britský magazín Autocar již spekuluje nad další verzí tohoto hybridu. Dle zdroje Britů by měla nové verze nést název RS Q8 a hlavní slovo mělo při její tvorbě divize Audi Sport. Přes pět metrů dlouhé SUV by se mělo dočkat přeplňovaného benzínového čtyřlitru TFSI o výkonu 605 koňských sil. To je o 150 koňských sil více než v případě běžné hybridní verze koncept Q8. Podle neoficiálních informací by mělo být Audi RS Q8 schopné zrychlovat z 0 na 100 km/h pod 5 vteřin a maximální rychlost by měla být omezena na 300 km/h. Na zavalité SUV to rozhodně nejsou špatná čísla.

 

 

Svět luxusu

 

Pagani Huyara Roadster

 

 

Ani letos se ženevský autosalon neobjede bez krásných a zároveň děsivých supersportů. Tím nejzajímavějším se bezesporu stane Pagani Huayra Roadster, ukrývající ve svých útrobách vidlicový dvanáctiválec AMG o výkonu 774 koní a točivým momentem ve výši 1 000 Nm. Tuto sílu posílá motor na zadní kola skrze sedmistupňovou sekvenční převodovku. Samotná italská firma prohlásila, že stavba Huayry bez střechy byla největší výzva, které kdy tato malá automobilka čelila. Ačkoli na první pohled doznala Huayra Roadster v porovnání se svou základní verzí s pevnou střechou jen změn v oblasti krytu motoru a zmíněné střechy, opak je pravdou. Pagani bylo donuceno upravit celé šasi a dokonce i design přední a zadní části vozu.  I přes tyto rozsáhlé úpravy se Pagani podařilo zabránit nárůstu hmotnosti. Ba naopak. Huayra Roadster je se svými 1280 kg lehčí než originální hardtop a dokonce jeho karoserii vykazuje vyšší torzní tuhost! Pagani oznámilo, že bude postaveno pouze 100 kusů tohoto vozu. Celá produkce je již tradičně dávno vyprodána. Za každý vůz zaplatil jeho majitel 2,2 milionu eur, tedy zhruba 61 milionů korun.

 

Nejšílenější ze šílených?

 

[su_youtube url=“https://www.youtube.com/watch?v=o7uGiiHsVr0″]

 

Bývaly doby, kdy Mercedes-Benz třídy G nebyl považován za nic jiného než za offroad s luxusnějším interiérem. Tyto doby jsou ale nenávratně pryč. Vše odstartovalo odhalení šestikolové šílenosti s názvem G 63 AMG 6×6. Nedlouho po tomto odhalení byl svět ohromen příchodem verze G 4×42. Zdálo se, že svět se šílených „géček“ již dostatečně nabažil. Jak se ale ukázalo, Mercedes má ještě jedno eso v rukávu, které v Ženevě vystaví. Toto „eso“ nese název Mercedes-Maybach G650 Landaulet. Co vás upoutá již na názvu vozu je slovo Maybach. Tímto názvem, kdysi věhlasné německé automobilky, dnes Mercedes označuje to nejluxusnější ze své současné produkce. Práce oddělení Maybach je na voze patrný zejména v interiéru. Ten je díky prodlouženému rozvoru neuvěřitelně prostorný. Čtyřmístné kabině zcela dominuje kožené čalounění, a množství obrazovek multimediálního systému. To ocení zejména dvojice cestující na zadních, elektronicky ovládaných sedadlech, pocházejících ze třídy E, disponující masážní funkcí a schopností upravit svůj sklon do polohy pro spaní. Patrně největším lákadlem tohoto vozu je ale zadní část střechy. Prostor nad zadními sedadly se totiž stiskem tlačítka složí a z velkého offroadu je rázem ohromné terénní kabrio. Pod kapotou této luxusem nabité šílenosti se ukrývá vidlicový dvanáctiválec bi-turbo z dílny AMG, produkující výkon 585 koní a točivý moment 1 000 Nm. Tuto sílu přenáší na všechny čtyři kola sedmistupňová automatická převodovka. Mercedes oznámil, že plánuje postavit pouze 99 exemplářů tohoto modelu. Budou-li o něj jevit zákazníci (zejména z Arabského poloostrova) takový zájem jako o jeho šestikolového předchůdce, dá se očekávat dodatečný nárůst produkce.

 

O nic vác nepřipravíme

 

Nyní jsme se společně podívali na čtveřici skvostů, na které se budume moci těšit v rámci ženevského autosalonu. Jedná se ale jen o kapku v moři. My vás samozřejmě o žádnou velkou novinku nepřipravíme a pravidelně vás budeme informovat o představených novinkách, které naleznete v následujícím seznamu:

Porsche Panamera Sport Turismo

Škoda Rapid 2017

VW Arteon

Volvo XC60

Audi SQ5 2017

Dacia Logan MCV Stepway 2017

Alfa Romeo Stelvio

BMW M3 2017

Hyundai i30 kombi 2017

Škoda Citigo 2017

 

Foto: Audi, Youtube

 

 

 

 

Picture of Petr Míka

Petr Míka

Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *