Aktuality
🕓 2 min

Nejlepší motory pro rok 2019. Je tam i váš favorit?

Motor je to, co dělá auta použitelnými. Není se proto čemu divit, když se setkáváme s nejrůznějšími srovnáními motorů, jejich hodnocení a podobně. Dnes pro vás máme žebříček, na jehož základě si můžeme určit nejlepší motor pro rok 2019. Najdeme tam nejen klasické spalovací motory, ale také elektrický agregát. Elektřině již dnes už prostě neutečeme.

Kdo tento žebříček dělá?

Tuto anketu pořádá automobilový magazín WardsAuto již 25 let. Nabídka kandidátů pro dnešní rok byla širší než kdy předtím. Najdeme zde americký osmiválec, hybrid, šestiválec od BMW, elektromotor čerpající energii z palivových článků a také motor s variabilním kompresním poměrem. Ať jste tedy zastáncem jakéhokoliv moderního směru motorů, tak si zde svého favorita rozhodně najdete.

Proč je dnes nabídka tak široká?

Nejrůznější směry automobilového průmyslu jsou právě důvodem toho, že máme tak zajímavou nabídku. Inženýři automobilek musí denně bojovat s přísnými nařízeními a emisními limity. Nejde jen o to. Zákazníci zvyšují své nároky a automobilky se jimi musí řídit, ale zároveň nepřicházet o své zisky. Všichni se s tím vypořádávají po svém, což na druhou stranu dělá aktuální trh zajímavým.

Jak to tedy dopadlo?

Stejně jako minulý rok, tak i letos v žebříčku figurují čtyři elektrifikované agregáty. Co je ale oproti minulým ročníkům velkou změnou, tak to jsou motory do pick-upů. Pro rok 2019 jsou tam celkem tři. Můžeme to připsat rozšiřování se americkému trendu pracovních pick-upů i do dalších částí světa.

Typ motoru

Model automobilu

Přeplňovaný řadový šestiválec DOHC o objemu 3.0 l BMW X5
V8 OHV o objemu 6,2 litru Chevrolet Silverado
V8 DOHC o objemu 5 litrů Ford Mustang GT/Bullitt
Přeplňovaný V6 DOHC o objemu 3 litrů (vznětový) Ford F-150
Čtyřválec DOHC pracující v Atkinsonově cyklu o objemu 2.0 litru Honda Accord Hybrid
Elektrický motor využívající palivové články Hyundai Nexo
Elektrický motor využívající baterie Hyundai Kona EV
Přeplňovaný čtyřválec DOHC s variabilním kompresním poměrem o objemu 2.0 litru Infiniti QX50
Čtyřválec DOHC pracující v Atkinsonově cyklu o objemu 2.0 litru Lexus UX 250h
V6 DOHC o objemu 3,6 litru Ram 1500

Picture of Josef Fencl

Josef Fencl

Pro některé jsou auta možná pouhým přibližovadlem, ale k tomu se já nehlásím. Jsem také vášnivý turista, který prochází hlavně inzertní servery s ojetinami. Ideální auto je podle mě nenápadné a prostorné, ale disponuje až nepotřebným výkonem.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *