Autosalony
🕓 2 min

Škoda Vision E concept

Škoda Vision E si ve Frankfurtu v těchto dnech užívá svoji evropskou premiéru. Tento koncept se má stát základem prvního čistě elektrického sériově vyráběného modelu značky. Vůz vychází z platformy MEB (modulární koncernová platforma elektromobilů) a k pohonu používá dva elektromotory o celkovém výkonu 225 kW. Dojezd má zhruba 500 kilometrů na jedno nabití díky lithium-iontovým bateriím chlazeným kapalinou.

Vize

Vision E reprezentuje budoucnost automobilky ŠKODA jak po designové stránce, tak po stránce elektromobility a chytrých technologií. Jedná se o předznamenání čistě elektricky poháněného vozu s autonomním řízením, které doplňují další sofistikované asistenční systémy. Máme tak před sebou konkrétní příslib moderního a dynamického vozu 21. století s maximální rychlostí 180 km/h. Mimořádná dynamika vozu je dána tím, že již při rozjezdu má vůz k dispozici maximální točivý moment.
Představený prototyp má systém inteligentního řízení spolupráce obou elektromotorů, které neustále a optimálně pohánějí všechna kola vozu, což má zajišťovat stabilitu a bezpečnost při jízdě.

Simply Clever

Zajímavou vychytávkou je Simply Clever řešení nabíjení akumulátoru, které probíhá bezdrátově pomocí indukce. Vůz tak stačí správně zaparkovat nad indukční jednotkou zapojenou do sítě a baterie se začne automaticky dobíjet. Rychlonabíjecí funkce pak umožní dosáhnout čtyřpětinové  kapacity už za půl hodiny.


Budeme si muset počkat

Prototyp Vision E má délku 468 cm, šířku 192 cm a výšku 159 cm a jak již bylo řečeno, jedná se o „pouhou“ předzvěst budoucí produkce automobilky a na konečnou podobu prvního sériově vyráběného  elektrovozu od Škodovky si dle vyjádření vedení firmy budeme muset počkat až do roku 2020, avšak do roku 2025 má být v nabídce automobilky až pět modelů výhradně s elektrickým pohonem.

Picture of Václav Trávník

Václav Trávník

Spoluzakladatel magazínu Autotrip.cz. V autech vyhledávám rychlost, bezpečnost a pohodlí. Mezi mé oblíbené značky patří BMW a Audi. Na Autotripu primárně řeším inzerci a chod magazínu po obchodní stránce.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *