Domů » Autosalony » Ohlédnutí – Autosalon Ženeva 2014
🕓 3 min

Ohlédnutí – Autosalon Ženeva 2014

Autosalon Ženeva 2014

Autosalon v Ženevě je tradiční příležitostí, při které automobilky ukazují své nové modely již mnoho let. Koná se každoročně v březnu, a ani rok 2014 nebyl výjimkou. Celkově 84. ročník se uskutečnil od 6. do 16. března, a bylo na něm k vidění mnoho nových zajímavých vozů, které byly uvedeny do sériové výroby, ale také různorodé koncepty a prototypy, které mnohdy naznačují, jakým směrem by se automobilky chtěly v blízké i vzdálenější budoucnosti ubírat. Podívejme se stručně na to, co nám Ženeva loni ukázala. Autosalony samozřejmě nepřináší jenom auta, ale i krásné ženy, jako hostesky.

Škoda VisionC

Asi ani nelze začít jinak než naší domácí mladoboleslavskou Škodovkou. Ta sice nepředstavila žádný nový model, ale přišla s odvážným konceptem VisionC. Ten byl představen ve výrazně zelené barvě, která měla především zaujmout. Zaujal ale nejen barvou. Dnes už můžeme říct, že VisionC v určitých ohledech naznačil, čeho bychom se mohli dočkat u nového Superbu. S tím ale musíme počkat na letošní Ženevu.

Citroen C4 Cactus

S velmi odvážnou novinkou se vytasil Citroen. Jeho model C4 Cactus zaujal velmi netradičním vzhledem. Automobilka vůz prezentuje jako ideální MPV do města. Na dveřích a náraznících jsou vzduchové polštáře, které chrání karoserii před poškrábáním. Což se, uznejte sami, ve městě hodí velmi často, zejména při parkování u supermarketů.

Ferrari California T

Na své si přišli také milovníci sportovních vozů. Ferrari totiž přišlo s modelem California T, který používá u italské automobilky vcelku netradiční věc – turbomotor. Konkrétně jde o vidlicový osmiválec o objemu 3,9 litru, který má dvojité turbo, je spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, a rozpohybuje vůz až na rychlost 315 kilometrů za hodinu. Motor produkuje 552 koní při 7500 otáčkách za minutu. Z nuly na stovce je za 3,6 sekundy.

Audi RS6-R Avant ABT

Velmi zajímavým kouskem je také Audi RS6-R Avant z rukou profesionálních úpravců ABT. Přestože jde o vůz s karoserií kombi, má v této oficiální úpravě neskutečné parametry a jde o opravdovou raketu na silnici. Poháněna jsou všechna čtyři kola, a to osmiválcovým motorem s dvojitým turbem, brutálním výkonem 730 koní spojeným se sedmistupňovým automatem. Na sto kilometrů za hodinu se dostanete za 3,3 sekundy, a můžete se hnát rychlostí až 320 kilometrů za hodinu.

Volkswagen Golf GTE (plug-in-hybrid)

S poměrně revolučním krokem přišel Volkswagen. Rozhodl se představit Golf ve variantě GTE (plug-in hybrid). To v praxi znamená, že vozidlo má klasický benzínový motor, ale zároveň také elektromotor. Řada Golf tak má nyní už úplně všechny možnosti pohonu. Baterii typu Li-ion je možné dobíjet i z úplně běžné 240 V zásuvky, plné kapacity dosáhnete za pouhé dvě hodiny. A elektromotor se nemá vůbec za co stydět – čistě na elektřinu se rozjedete až na 130 kilometrů za hodinu, a to vůbec není špatné. Navíc má tento vůz úžasnou spotřebu – Volkswagen uvádí hodnotu 1,5 litru na 100 kilometrů.

Foto zdroje: greencarreports.com, autoevolution.com, www.gtspirit.com, autocar.co.uk

Zařazeno v:
Autosalony
Picture of Marek Hervíř

Marek Hervíř

Nadšenec do všeho, co jen trochu smrdí benzínem. Zároveň také spoluzakladatel magazínu Autotrip.cz. Nejvíce ho baví auta, "se kterými si člověk může více hrát a cítí odezvu při každém manévru". Nejčastěji pro vás Marek připravuje různé návody, postupy a informační články.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *