Autosalony
🕓 3 min

Ohlédnutí – Autosalon Ženeva 2014

Autosalon Ženeva 2014

Autosalon v Ženevě je tradiční příležitostí, při které automobilky ukazují své nové modely již mnoho let. Koná se každoročně v březnu, a ani rok 2014 nebyl výjimkou. Celkově 84. ročník se uskutečnil od 6. do 16. března, a bylo na něm k vidění mnoho nových zajímavých vozů, které byly uvedeny do sériové výroby, ale také různorodé koncepty a prototypy, které mnohdy naznačují, jakým směrem by se automobilky chtěly v blízké i vzdálenější budoucnosti ubírat. Podívejme se stručně na to, co nám Ženeva loni ukázala. Autosalony samozřejmě nepřináší jenom auta, ale i krásné ženy, jako hostesky.

Škoda VisionC

Asi ani nelze začít jinak než naší domácí mladoboleslavskou Škodovkou. Ta sice nepředstavila žádný nový model, ale přišla s odvážným konceptem VisionC. Ten byl představen ve výrazně zelené barvě, která měla především zaujmout. Zaujal ale nejen barvou. Dnes už můžeme říct, že VisionC v určitých ohledech naznačil, čeho bychom se mohli dočkat u nového Superbu. S tím ale musíme počkat na letošní Ženevu.

Citroen C4 Cactus

S velmi odvážnou novinkou se vytasil Citroen. Jeho model C4 Cactus zaujal velmi netradičním vzhledem. Automobilka vůz prezentuje jako ideální MPV do města. Na dveřích a náraznících jsou vzduchové polštáře, které chrání karoserii před poškrábáním. Což se, uznejte sami, ve městě hodí velmi často, zejména při parkování u supermarketů.

Ferrari California T

Na své si přišli také milovníci sportovních vozů. Ferrari totiž přišlo s modelem California T, který používá u italské automobilky vcelku netradiční věc – turbomotor. Konkrétně jde o vidlicový osmiválec o objemu 3,9 litru, který má dvojité turbo, je spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, a rozpohybuje vůz až na rychlost 315 kilometrů za hodinu. Motor produkuje 552 koní při 7500 otáčkách za minutu. Z nuly na stovce je za 3,6 sekundy.

Audi RS6-R Avant ABT

Velmi zajímavým kouskem je také Audi RS6-R Avant z rukou profesionálních úpravců ABT. Přestože jde o vůz s karoserií kombi, má v této oficiální úpravě neskutečné parametry a jde o opravdovou raketu na silnici. Poháněna jsou všechna čtyři kola, a to osmiválcovým motorem s dvojitým turbem, brutálním výkonem 730 koní spojeným se sedmistupňovým automatem. Na sto kilometrů za hodinu se dostanete za 3,3 sekundy, a můžete se hnát rychlostí až 320 kilometrů za hodinu.

Volkswagen Golf GTE (plug-in-hybrid)

S poměrně revolučním krokem přišel Volkswagen. Rozhodl se představit Golf ve variantě GTE (plug-in hybrid). To v praxi znamená, že vozidlo má klasický benzínový motor, ale zároveň také elektromotor. Řada Golf tak má nyní už úplně všechny možnosti pohonu. Baterii typu Li-ion je možné dobíjet i z úplně běžné 240 V zásuvky, plné kapacity dosáhnete za pouhé dvě hodiny. A elektromotor se nemá vůbec za co stydět – čistě na elektřinu se rozjedete až na 130 kilometrů za hodinu, a to vůbec není špatné. Navíc má tento vůz úžasnou spotřebu – Volkswagen uvádí hodnotu 1,5 litru na 100 kilometrů.

Foto zdroje: greencarreports.com, autoevolution.com, www.gtspirit.com, autocar.co.uk

Picture of Marek Hervíř

Marek Hervíř

Nadšenec do všeho, co jen trochu smrdí benzínem. Zároveň také spoluzakladatel magazínu Autotrip.cz. Nejvíce ho baví auta, "se kterými si člověk může více hrát a cítí odezvu při každém manévru". Nejčastěji pro vás Marek připravuje různé návody, postupy a informační články.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *