Automobily 911 a vlastně všechny vozy automobilky Porsche, byly vždy považovány za stroje pro opravdové řidiče. V poslední době se ale tato automobilka ze Stuttgartu začíná zaměřovat, namísto opravdových řidičů, kteří jezdi v Porsche hlavně pro požitek z jízdy, na řidiče, kteří vůz vnímají jako dopravní prostředek, kterým se dá udělat skvělý dojem na přihlížejících.
Začalo to výměnou hydraulického posilovače řízení za elektronický. V loňském roce byla navíc zrušená modelová řada Turbo, při čemž turbodmychadlo je nyní instalováno na všechny „devětsetjedenáctky“.
Porsche pro opravdové řidiče
Aby Porsche ukázalo, že jim stále záleží na nefalšovaných řidičích, přivezlo na autosalon do švýcarské Ženevy model s označení 911 R. Tento název odkazuje na Porsche 911 R vyráběné v šedesátých letech minulého století.
Ostudu rozhodně neudělá
Pojmenovávání vozů po jejich slavných předchůdcích se často automobilkám nevyplatilo. Nikdo se nemusí bát, že by moderní „eRko“ dělalo svému předchůdci ostudu. Za jeho zadní nápravou pracuje atmosféricky plněný, čtyřválcový šestiválec, produkující výkon 500 koňských sil a točivý moment 460 Nm.
A co je na tomto voze to největší překvapení? Výkon motoru je přenášen na zadní kola skrze manuální šestistupňovou převodovku. Velké množství dílů karoserie je navíc nově vyrobeno z karbonu, střecha dokonce z magnesia. Výplň zadního a bočních oken je navíc tvořena tenkým plastem a ve voze nenalezneme ani zadní sedačky, audio systém nebo klimatizaci.
Máme zde tedy výkonný motor, pořádnou manuální převodovku a ultralehkou karoserii. Přičtěme k tomu podvozek postavený na základě okruhového Porsche GT3 a máme zde perfektní mix pro opravdové a nefalšované petrolheady.
Má to ale malý háček!
Jediné, co vás může od koupi tohoto německého skvostu odradit, je cena. Za tento vůz budou muset zájemci zaplatit 189 544 €, což je v přepočtu zhruba 5 130 000 Kč.
Foto: Porsche