Na jaké automobilky v České republice nejčastěji narazíme? Zaručeně musíme zmínit mladoboleslavskou Škodu, Volkswagen a v poslední době je to i Hyundai. Do této úzké skupinky ale rozhodně patří i Dacia. Jen je zkuste při cestě do práce spočítat. Daří se jí dokonce tak dobře, že na žebříčku prodejů předskočila i Hyundai a stala se třetí nejprodávanější automobilkou u nás.
Snaha malá ale výsledky překvapují
Jedná se o výsledky založené na počtu registrací během prvních třech měsíců letošního roku. Samotná automobilka tento velký úspěch přikládá zajímavé nabídce modelů. Podle posledních informací totiž nepořádala nějakou větší reklamní kampaň a i přesto se poprvé v historii fungování na českém trhu dostala do Top 3. Dá se předpokládat že velký podíl na úspěchu má SUV Duster. Přeci jen jsem národ chatařů a tento vůz zvládá cesty na nákupy i jízdu po rozbité polní cestě.
Dacia a její rozmanitá nabídka
A s touto myšlenkou souhlasí i čísla. Za první čtvrtletí roku 2019 bylo registrováno celkem 1451 Dusterů. Patří do kategorie kompaktních SUV, kde je hned na druhé pozici za vozem Škoda Karoq, jehož se prodalo 2062 kusů. V kategorii malých MPV je Dokker s celkem 971 prodanými kusy a Dacia má pokrytou i kategorii malých vozů. Tam totiž najdeme Sandero, kterých se nově dostalo na silnice 735 kusů.
A co konkurence?
Tento úspěch nemusí mít na svědomí jen růst prodejů. Projevit se přeci mohl i pokles počtu prodaných vozů jiné automobilky. A přesně tohle zažil Hyundai. Ve stejném období minulého roku se jim podařilo prodat 4551 vozů. V roce 2019 to ale bylo pouze 3968, s čímž klesnul i tržní podíl značky. Podobnou situaci zažil i Volkswagen, u kterého spadly prodeje z 6253 na 5715, ale i přesto tržní podíl vzrostl. Ještě si můžeme doplnil, že vozů Škoda se registrovalo 20 586 kusů.