Volkswagen v tom tentokráte není sám
Koncern Volkswagen v současnosti rozhodně neprožívá příliš šťastné období. Za to mohou především problémy, způsobené provalením aféry Diselgate. Aby toho nebylo málo, začínají se na světlo světa vynořovat další problémy, kterými trpí vozy s logem Volkswagenu, Audi, Škody a Seatu. Měli bychom být ale féroví a říci, že problémy, na které nyní upozornila Birminghamská univerzita ve spolupráci s firmou Kaper & Oswald. Jejich experti našli až zarážející nedostatky v zabezpečovacích systémech u vozů již zmíněného koncernu Volkswagen, ale i u vozů značek jako Alfa Romeo, Citroën, Dacia, Fiat, Ford, Lancia, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot nebo Renault.
21 let bez inovací
Zmíněná německá společnost ve spolupráci s britskou univerzitou zjistila, že výrobci osobních automobilů, využívajících k zamykání a odemykání vozů centrální dálkové ovládání, tento systém prakticky neinovovali od roku 1995. Se současnými technickými možnostmi je proto pro zloděje až směšně jednoduché se do takto „zabezpečeného“ vozu vloupat.
Vloupat se do auta je dnes otázka vteřin
Zloději stačí, aby se k vám přiblížil v moment zamykání vozu se speciální čtečkou, která dokáže přečíst signál vyslaný z klíčku směrem k autu. Poté si jen počká na váš odchod a může bez sebemenšího problému vykrást celý vůz. Automobilky sice u nových modelů pracují na složitějších kódech, které těmto snahám zlodějům vzdorují, u levnějších a starších vozů ale tyto problémy stále přetrvávají. Tento problém se údajně týká až sta milionů vozů po celém světě.
Foto: Pexels.com