Videa
🕓 2 min

Elektřinou poháněný Toroidion 1MW má neuvěřitelných 1341 koní

Dříve se elektrovozy považovaly za skvělý krok k ekologicky šetrnému cestování, ale jen málokdo věřil, že by se svým výkonem dokázaly v brzké době vyrovnat svým sokům se spalovacími motory. Moderní doba nás ujistila, že to možné je a skvělou demonstrací je i vůz Toroidion 1MW.

Pravděpodobně jste o tomto voze neslyšeli, jako projekt vznikl teprve v roce 2011 a stojí za ní muž jménem Pasi Pennanen. Vůz vzbudil velký zájem, když byl představen na prestižní Top Marques Monaco Show. Byl prezentován jako luxusní vůz, který dokáže konkurovat nejlepším vozům na trhu. Jedná se o finský koncept vozu, který má provokativně podobný počet koní (1341), jako švédská hvězda, vůz Koenigsegg One.

Konkurence pro současné supersporty

Koenigsegg má ovšem výhodu, že je vyráběn sériově, podobně jako jiné supervýkonné stroje, to ovšem stále nic nemění na faktu, že je Toroidion 1MW unikát. Ještě ho bude čekat mnoho testovacích jízd, ale zájem ze strany zvídavých nadšenců má již nyní zajištěný a to nejen výkonem, ale i vzhledem. Vůz pohání dva 200kW elektromotory v přední části a zadní náprava ukrývá dva 300kW elektromotory. Pokud výkon sečteme, dostaneme 1000kW, to e důvodem, proč má vůz v názvu 1MW.

Samotný vzhled je vytříbený, velmi uhlazený a nikde nelze zaznamenat žádné nevzhledné nerovnosti, viditelnost kloubů nebo pantů. Velmi stylové je zde křídlové otevírání dveří, a design, který vzdáleně připomíná Jaguáry z 60. let. O tomto voze pravděpodobně ještě mnohokrát uslyšíme, zatím se můžeme podívat na video, které ukazuje vůz v akci.

Picture of Marek Hervíř

Marek Hervíř

Nadšenec do všeho, co jen trochu smrdí benzínem. Zároveň také spoluzakladatel magazínu Autotrip.cz. Nejvíce ho baví auta, "se kterými si člověk může více hrát a cítí odezvu při každém manévru". Nejčastěji pro vás Marek připravuje různé návody, postupy a informační články.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *