Sport
🕓 3 min

Hamilton prolomil období bez výhry, Ricciardo poškozen týmem

Přehlídka luxusu

Divoké večírky, přehlídka nekonečného luxusu a setkání nejbohatších lidí světa. Taková je rok co rok Velké cena Monaka. A ani letos tomu nebylo jinak. Nás ovšem předhánění se v tom, kdo má větší jachti nikterak nezajímají. Pojďme si proto společně shrnout dění na závodní trati v průběhu nedělního závodu, a že je opravdu čemu se věnovat.

 

Nekonečný úvod za safety carem

Samotný úvod závodu lze jednoduše přirovnat k tomu nejnudnějšímu, co jsme letos viděli. Pokud divák zapne televizní přenos ze závodů F1 až v jeho desátém kole, může si rvát vlasy, že přišel o mnoho strhujících manévrů a okamžiků. V Monaku tomu bylo ovšem jinak. Jelikož závod započal za silného deště, kroužili závodníci celých osm úvodních kol pod žlutými vlajkami ve vláčku vedeném safety carem.  Ten před devátým okruhem trať opustil. Stačilo ale jen jedno jediné kolo ostrého závodění a opět byly vyvěšeny žluté vlajky a nastolen režim virtuálního safety caru. Tento režim byl nastolen v důsledku havárie závodníka týmu RenaultJolyona Palmera, který na mokré trati nezvládl řízení a tvrdě narazil do bariéry za cílovou rovinkou.

 

 

Red Bull se připravil o triumf

Po obnovení závodění si dokázal Daniel Ricciardo ve svém Red Bullu poháněným upraveným motorem Renault, vybudovat solidní dvanácti vteřinový náskok před dvojicí Mercedesů ve složení Rosberg, Hamilton. Toto složení se ale na příkaz z boxové zídky Mercedesu brzy změnilo. Nico Rosberg očividně neměl svůj den a výrazně brzdil rozjetého Hamiltona. Proto si piloti Mercedesu svá místa vyměnili a Hamilton započal stíhací jízdu. Před Ricciarda se nakonec dostal, nikoli ovšem v důsledku souboji na trati. Zatímco Ricciardo se jako zbytek startovního pole rozhodl během osychání tratě přezout z pneumatik do extrémního deště na přechodné pneumatiky, Hamilton zůstal na modře označených pneumatikách do mokra. Na těch, i přes jejich výraznou degradaci, vydržel kroužit až do doby, kdy byla trať natolik suchá, kdy si mohl dovolit nasadit, opět stejně jako zbytek startovního pole pneumatiky do sucha. Kolo na to se pro suché pneumatiky vydal i Australan v barvách rakouské stáje. Ta ovšem na poslední chvíli změnila své rozhodnutí o typu pneumatik, v důsledku toho byl nucen Ricciardo sát v boxovém stání o celých 10 vteřin déle, což se následně ukázalo jako chyba a odevzdání vítězství do rukou Mercedesu.

 

Zapomenout nesmíme ani na skvělý výkon Sergia Peréze, který dokázal na monopostu Force India vybojovat třetí místo v závodě čímž jen potvrdil své kvality.

 

Trápení Ferrari a kolize Sauberů

Za zmínku rozhodně stojí i špatná forma Ferrari. Vettel se během závodu trápil a dokončil jej až na čtvrtém místě, zatímco jeho týmový kolega závod kvůli nárazu do bariéry ani nedokončil. Trápení také předvedl švýcarský Sauber. Ten předvedl podobný kousek, jako piloti Mercedesu v minulém závodě. Oba piloti se v zatáčce La Rascasse „sestřelili“, což rozhodně není pro tým bojující o přežití ze závodu na závod dobrá vizitka.

 

Foto: Daimler AG, McLaren-Honda, Scuderia Ferrari, Williams Martini Racing, Force India

Picture of Petr Míka

Petr Míka

Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *