Jak připravit ojeté auto na prodej? Dostaňte za něj maximum

0
291

Máte v plánu udělat si radost novým vozem? V tom případě se nejspíš chcete zbavit toho starého. A nejlépe co nejvýhodněji, ať splatí alespoň část výdajů na jeho nástupce. Tím pádem do něj potřebujete investovat trochu úsilí, času a možná peněz. Během výběru auta z bazaru přece nikoho nezaujme zablácený vůz se zanedbaným interiérem. Může jezdit jako bůh, ale tyto vlastnosti případného zákazníka odradí. A tomu se chcete vyvarovat. Pojďme se tak podívat na kroky, které provést, aby prodej proběhl úspěšně.

Lidé vybírají očima

Je tedy potřeba se na to připravit. Do naleštěného auta s voňavým interiérem kupující okamžitě skočí a odjede. První by měl ale zaplatit. Umýt ho můžete sami, nebo to přenechat na specializované firmě, která má k dispozici všechny možné čistící prostředky a technologie. Vyberte kvalitní firmu s dobrými ohlasy a rozhodně nešlápnete vedle. Důležité je věnovat se i podběhům, kufru a motorovému prostoru. I sem se zákazník podívá, aby se přesvědčil, zda-li na něj nešijete boudu. Zvlášť je-li to muž. Na plasty aplikujte oživovače plastů, které vrátí zašlým částem barvu a lesk.

K inzerátu rozhodně přidejte reálnou fotografii. Kupující si díky ní může udělat okamžitý názor. K tomu přidejte strukturovaný popis výbavy vozu, jeho motorizace a několik dalších informací.

Připravte si servisní historii

Druhým důležitým faktorem je nájezd vozu a jeho historie. Nikdo nechce koupit zajíce v pytli se stočenými kilometry. Kupce přesvědčí pěkně vedená servisní knížka, ke které dodáte i složku s různými fakturami za opravy. Také protokoly od STK nebo emisních kontrol. Kupec si dle protokolů může také zkontrolovat ujeté kilometry vámi prodávaného vozu. A možnost tyto kilometry dokázat vám jen pomůže.

Co opravit? A vyplatí se vůbec další investice?

Opravy před prodejem jsou dost nepříjemné téma. Na jednu stranu už do vozu nechcete investovat, ale na tu druhou je dost možné, že i banální oprava může kupce odradit. Nikdo přece nechce koupit vůz, který cestou domů skončí u mechanika. Je proto potřeba si důkladně promyslet, zda není lepší opravu zvládnout před prodejem. Samozřejmě mohou nastat situace, kdy je oprava nákladná a už se jednoduše nevyplatí.

Do jedné kategorie dáme spotřební věci. Nic přece nevydrží věčně. Vzpomeňme jen vzpěry pátých dveří. Jediný zádrhel při opravě je snad jen váš čas. Kupec to bude považovat za nepříjemnou závadu vozu. A každý kdo má touto závadou zkušenosti ví, že když vás bouchnou dveře do hlavy, tak je to opravdu nepříjemné. Nejspíš bude požadovat menší slevu, kterou vyváží pozdější náklady. Možná i náplast, pokud je nestihne při testu chytit. Dobrý dojem na něj udělá, když mu alespoň řeknete jaké vzpěry koupit, nebo ho nasměrovat do správného obchodu.

Prodávejte auto nejlépe v pojízdném stavu

To stejné platí v případě pneumatik nebo brzdových destiček. Nikdo si přece neodveze vůz na popraskaných pneumatikách bez vzorku. Hlavně to není ani legálně možné. To stejné platí u destiček. Posadili byste někoho do vozu, který nemá brzdy v pořádku? Svítící kontrolka brzd může kupce znervóznit. Může znamenat i investici do kotoučů a dalších komponent. A přitom je výměna destiček poměrně snadná a levná.

Horší už to může být u součástí, které se starají o pohon a jeho přenos. Často se jedná o spojku, převodovku nebo dvouhmotý setrvačník. Stojíte tak před náročným rozhodnutím. Opravit, nebo připravit kupce na investici a snížit cenu?

Věřte tomu, co prodáváte

Obecně se dá říct, že by mělo fungovat vše, co je potřeba k provozu auta. To ale v případě poruchy dvouhmotého setrvačníku snadno řekne. Jeho výměna se může dostat na desítky tisíc. Mnoho řidičů to řeší načasováním. Prodej začínají řešit ve chvíli, kdy se něco chová špatně. A snaží se tento problém přesunout na dalšího majitele. Ale pokud závadu z chování auta on, tak ji bude cítit i kupec. A on vás ten prodej načatého auta jednou dožene.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here