Tohle je velice smutná zpráva. Pro každého petrolheada je pohon zadních kol srdeční záležitostí. A ještě k tom v případě, že je spojen s burácivým Mercedesem od AMG. Jenže všechno dobré jednou skončí a v moderním světě zřejmě není pro ostré a zábavné zadokolky místo. Brzy to bude samé I.D. a podobné vozítko bez duše.
Zákazníci Mercedesu chtějí stabilitu a bezpečí
Musí totiž ustoupit pohonu všech kol. Ano, čtete správně. Šéf divize Mercedes-AMG podal zprávu o tom, že 90% všech zákazníků kupujících si Mercedes-AMG E-class si připlatilo za verzi s pohonem všech kol. A to jsou docela vysoká čísla. Musíme si ale také uvést, že taková E63 disponuje jízdním režimem Drift, který umožňuje odpojením předního pohonu. Změny se týkají i vlajkové lodi s názvem Mercedes-AMG GT. Zákazníkům jde nejen o jedinečný vzhled a výkon, ale hlavně o stabilitu a bezpečí.
Budoucnost patří elektřině
Od pohonu zadních kol upouští celý Mercedes-Benz. Zákazníci o něj totiž nemají zájem. Automobilce se z toho důvodu nevyplatí investovat peníze do výzkumu nového systému a raději půjde o dům dál. Souvisí s tím také plánovaná masivní elektrifikace. Od roku 2021 by totiž každý nový Mercedes měl být čistě elektrický. Připojuje se tak k většině světových automobilek, které se tímto opatřením snaží odvrátit klimatické změny.
Pro V8 a V12 již nebude využití
Tohle nahrazení systémů pohonu a přechod na elektřinu se musí odrazit ještě někde jinde. A bohužel je tomu doopravdy tak. V blízké budoucnosti se totiž legendární V12 stane pouhou vzpomínkou. Divize AMG od ní dává ruce pryč. A mračna se stahují i nad osmiválcem. Jak to tak vypadá, tak dnes už nám zprávy z automobilového světa udělají radost jen ojediněle. Poslední nový model s dvanáctiválcem pod kapotou bude S65 Final Edition. Co ho čeká poté, tak to ještě nevíme.
Foto: dmarge.com