Motory TSI a nekvalitní rozvody. Jakým se obloukem vyhnout?

0
213

Problémům s rozvody snad neodzvoní u motorů TSI nikdy. Je pravdou, že u většiny vozů jsou již vyřešené, stále ale najdeme motorizace, kterých se to netýká. I samotný Volkswagen se snaží problémy s rozvody klasifikovat jako okrajový problém. Tím bohužel rozhodně není.

Jaká je situace

Mohlo by se zdát, že koncern VW má problém s motory neustále. Jen si vzpomeňme na nedávný dieselgate. Dále tu máme ony rozvody. Motory TSI s internám označením EA111 jsou neustále sužovány nekvalitními rozvodovými řetězy.

Jak problém poznat?

Třeba hned po nastartování. Slyšíme chrastivý zvuk z motorového prostoru několik krátkých momentů po nastartování. Uvolněný rozvodový řetěz následně systém automaticky napne. A to je chvíle, kdy může jít o hodně. Během dopnutí může řetěz přeskočit o zub, což neudělá nikde dobrotu. Rozdíl v časování pístů a ventilů může být tak velký, že se potkají. A to skončí jak? Okamžitou smrtí motoru. Pokud tedy plánujete koupi nového auta, tak se podívejme, jakým autům se vyhnout.

Modely s problematickými rozvody

Motor 1.2 TSI

  • Audi A1, A3
  • Seat Ibiza. Leon II, Altea
  • Škoda Fabia II, Roomster, Yeti, Octavia II
  • VW Touran, Jetta VI, Polo V, Caddy, Golf Plus, Golf V, Golf VI, Golf V Cabrio

Motory 1,4 TSI

  • Audi A1, A3
  • Seat Ibiza. Leon II, Altea, Alhambra II
  • Škoda Fabia II, Roomster, Yeti, Octavia II, Superb II
  • VW Touran, Jetta VI, Polo V, Caddy, Golf Plus, Golf V, Golf VI, Golf V Cabrio, Tiguan, Sharan II, Passat B6/B7, Eos, Scirocco III

Rozvody si můžete nechat zkontrolovat v servisu. Třeba v případě, že jste zaslechli chrastivý zvuk po nastartování. Nebo kvůli prevenci. Ona výměna rozvodů je mnohem menší problém než motor po smrti. Během výběru ojetého vozu se můžete prokousat dokumentací oprav a najít, jestli byl řetěz v minulosti měněn.

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here