Domů » Vozidlo » Natankovali jste naftu do benzínového auta? Co dělat?

Natankovali jste naftu do benzínového auta? Co dělat?

1

Poměrně snadná chyba, jež se může stát ve chvilce nepozornosti. Je ale zároveň velice nepříjemná. O natankování benzínu do naftového auta jste již určitě slyšeli. Stává se to totiž velice často, i přesto, že to někteří považují za nemožné.

Natankovali jste naftu do benzínového auta? Co dělat?

Natankoval jsem benzín místo nafty

Proč se vlastně bavíme o natankování benzínu do naftového auta? Obráceně to moc nejde. Naftová tankovací pistole je široká a nevejde se tak do úzké benzínové nádrže. Hned vám určitě došlo, jak lehké tedy je natankovat benzín do dieselu. A problém může být velký a drahý. Jediné co může váš motor zachránit je vůz okamžitě odstavit. V opačném případě nejspíš pár kilometrů pojedete a problémy se dostaví.

Došlo mi to už během tankování

Okamžitě přestaňte tankovat a vytáhněte pistoli. Pokud je v nádrži benzínu jen opravdu málo, tak to můžete rozjezdit. Dotankujte plnou nádrž nafty a můžete jet. Při větším množství můžete do benzínu přidat speciální aditiva, která výrazně zvyšují jeho mazivost. Dle návodu ho nalijte do nádrže a zase dotankujte naftou. Ideálně poté každých sto kilometrů dotankujte naftu do plné nádrže. Benzín se tak rozředí.

Je to bezpečné?

To je otázka. Člověk by se toho nemusel bát u starých dieselů, které spálí snad všechno. Jiná situace je ale u moderních motorů s vysokotlakým vstřikováním. To stejné platí u vozů v záruce, o niž byste v případě problémů přišli. V tomto případě by bylo nejlepší palivo z nádrže odborně odstranit. Většina servisů a asistenčních služeb dokonce dokáže vůz zbavit špatného paliva rovnou na místě. Můžete navíc využít svou pojistku. I bez pojistky se cena úkonu pohybuje v rozmezí 400 až 800 Kč.

Jel jsem se špatným palivem dál

Pokud pojedete dál a palivo se dostane do soustavy, tak situace bude mnohem horší. Vůz začne ztrácet výkon a nakonec zastaví. Poté musí být odtaženo do servisu, kde bude vyčištěn kompletní palivový systém a vyměněn palivový filtr.

A co nafta v benzínovém motoru?

Tohle už je poměrně těžší na provedení, jelikož hrdlo nádrže benzinového auta je schválně menší než tankovací pistol s naftou. Jenže ani to mnohé nezastaví a často se tento úkon podaří. Mnohé zastaví právě velikost hrdla, ale mnoho těchto případů se stane ve chvíli, kdy je do auta tankováno z kanystru. Bez většího rozmýšlení nalijete obsah kanystru do nádrže a radostně se vydáte na cestu. A ze zkušeností víme, že se to může stát i zkušeným mechanikům. Nafta v benzínovém motoru má stejný efekt jako olej, takže bude špatně hořet.

Co tedy dělat?

Teoreticky auto jen hůře pojede, ale v žádném případě to nepodceňujte. Pokud je v nádrži pouze malé množství nafty, tak může může u starších motorů pomoci dotankovat plnou nádrž kvalitního benzínu a nalít také benzínové aditivum. Dá se tedy říct, že starší benzínové motory by to skutečně mohly „rozjezdit“. Jenže u nových přeplňovaných motorů je už situace úplně jiná. Pokud se stane tohle, tak vše začíná vyčištěním palivového systému, výměnou svíček, palivového filtru a oleje. Dle poškození může být potřeba vyměnit i katalyzátor a palivová pumpa. A to už jsou nepříjemné částky.

1 komentář

  1. odčerpání je poměrně snadné, povolit víčko nádrže pod sedačkou, na benzince si vzít cepovací hadicu a někam to ekologicky vylít a natankovat co tma má být, pokud máte elektrické podávací čerpaldo, odpojit hadičk uz filtru paliva a dát klíček na jendičku ev. překlemovat pojistku na +12V. Vytočit ten bordel ven a natankovat plnou.

Přidat komentář

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Nejnovější články