Nouzový režim u auta – Příčiny a pokračování v jízdě
Vaše auto sebou škublo a hned začalo ztrácet výkon? Pravděpodobně jste obětí nepříjemného nouzového režimu. U novějších vozů vám něco takového napoví i svítící kontrolka motoru, která vypadá podobně jako kuře. Víte ale, jaké jsou příčiny tohoto problému? Tak právě na to se podíváme v tomto článku.
Nouzový režim můžete jednoduše poznat i tak, že automobil má jen velmi omezenou akceleraci. Zvlášť do prudkých kopců je někdy velmi obtížné se dostat do adekvátních rychlostí. Jen zřídkakdy se podaří překonat hranici osmdesáti kilometrů za hodinu, což zvlášť na dálnicích a dalších rychlostních silnicích, může být velmi vážný problém, který může vést i k dopravním nehodám.
Obsah Zobrazit
Co dělat a mohu pokračovat v jízdě?
S nouzovým režimem se příliš nedoporučuje dlouhodobě jezdit. Navíc se totiž může stát, že samotná závada se bude časem ještě zhoršovat, a tedy se s tím bude prodražovat i případná oprava. Pokud jste se s nouzákem setkali na své cestě prvně, můžete se pokusit dojet do cíle, ale přehledně kontrolujte, jestli se s vozem neděje i něco dalšího. Doporučujeme zkusit vypnout motor a znovu nastartovat, je možné že nouzový režim dočasně zmizí.
Nouzový režim v každém případě nemusí signalizovat jen jeden jediný problém. Případných potíží, které mohly k nouzovému režimu vést, je hned několik.
V řadě případů má problém s jejich identifikací i následným řešením hned celá řada odborných mechaniků. V každém případě je potřeba tento problém urychleně řešit, a to minimálně z toho důvodu, že jde o velmi omezující závadu, která znepříjemňuje každodenní jízdu. Ruku na srdce. Jaký řidič má rád, když se svým vozem jen těžko překoná hranici osmdesáti kilometrů za hodinu?