Německý Opel pojal letošní autosalon ve švýcarské Ženevě opravdu ve velkém stylu. Ještě před zahájením samotného autosalonu dokázala nová generace rodinného hatchbacku Astra získat prestižní titul Evropské auto roku. Ani během samotného autosalonu se nepřestal snažit. Hned na úvod zaujal svou designovou studií , které naznačuje možné budoucí směřování značky a zároveň připomíná slavnou historii modelu GT. Následně Opel představil novinku, která jisto jistě zajímala nejednoho Čecha.
Písmenko navíc dokáže divy
Touto avizovanou novinkou je přepracované verze oblíbeného, kompaktního crossoveru Opel Mokka. První výraznou novinkou je změna názvu vozu. Do jeho jména se totiž vměstnalo jedno písmenko navíc – X. Nové písmeno na pátých dveřích vozu ale není jediná změna, kterou Opel provedl v exteriéru vozu. Kochat se můžeme i upravenou přídí vozu .V porovnání se změnami, které se udály v interiéru a v útrobách vozu to ale nic není.
Astru nezapře
Mokka X si očividně bere inspiraci ve své úspěšné příbuzné. V omlazeném interiéru najdeme mnoho vychytávek, které známe z Astry. Například nové multimediální centrum s dotykovou obrazovkou, okolní parkovací senzory včetně couvací kamery nebo systém autonomního brzdění, rozpoznávání dopravních značek a aktivní udržován jízdního pruhu, zvaný Opel Eye.
Downsizingu se Mokka nevyhnula
Opel se s novou Mokkou X rozloučil se stárnoucími dieselovými agregáty 1,7 CDTI. Ty jsou nahrazeny moderními vznětovými agregáty 1,6 CDTI s výkonem od 81 po 100 kW. Benzín spalující motory zastupuje agregát 1,4 Turbo s výkonem až 112 kW, známý rovněž z Astry.
Opel neopomenul modernizovat ani převodový systém. Šestistupňová automatická převodovka s měničem nyní řadí mnohem rychleji a s menšími mechanickými ztrátami. Úpravou prošel i pohon 4×4, který dokáže variabilně rozdělovat výkon mezi přední a zadní nápravu v závislosti na přenášený točivý moment.
Foto: Opel