Sport
🕓 3 min

Pirelli stojí před největší výzvou ve své novodobé historii

Slavné jméno ve slavném světě

Italská gumárenská společnost Pirelli byla založena v roce 1872. Do podvědomí fanoušků Formule 1 se Pirelli zapsalo již v roce 1949, kdy její pneumatiky obouvali vozy legendárních závodníků Giuseppe Farina nebo Juan Manuel Fangio. Po té se Pirelli vždy na několik let odmlčelo, nikdy ale ne konečně a vždy se po čase do prostředí Formule 1 vrátilo. Naposledy se tak stalo v roce 2011, od kdy působí Italové jako jediní dodavatelé pneumatik pro všechny týmy ve startovním poli.

Nová pravidla pro pneumatiky i aerodynamiku

Od roku 2011, kdy se Pirelli do světa Formule 1 vrátilo, se toho příliš nezměnilo. Jedinou výzvou tak pro Italy byl jejich vstup. To se nyní ovšem mění a sám šéf oddělení Pirelli Motorsport přiznává, že v současnosti stojí Pirelli před jednou z největších výzev ve své novodobé historii. Od příští sezóny budou totiž monoposty obouvat pneumatiky zcela odlišné specifikace. V porovnání s těmi současnými budou nové pneumatiky širší o 25 %. Což rapidně navýší mechanickou přilnavost vozu a znamená to, že se můžeme těšit na mnohem rychlejší formule v porovnání se současnou sezónou.  Pirelli se musí rovněž poprat i s masivním nárůstem tlaku na pneumatiky. Ten naroste v důsledku nových pravidel týkající se aerodynamické stránky vozů a přirozeným zvýšením aerodynamického přítlaku.

Testování v plném proudu

Vývoj těchto nových pneumatik probíhá intenzivně již od loňského roku. Teprve letos ale došlo na opravdové ostré testy pneumatik na závodních okruzích. Konkrétně probíhalo testování na francouzském okruhu Paul Ricard a na italském závodním okruhu Ferrari Fiorano. Tyto okruhy byly zvoleny zejména díky možnosti umělého zavlažování, kdy může Pirelli testovat pneumatiky do mokra, naprosto nezávisle na počasí. S testováním pneumatik spolupracuje Pirelli se třemi velkými závodními týmy: Ferrari, Mercedes, Red Bull. Testování probíhá s upravenými loňskými monoposty. Tyto testovací muly jsou upraveny pro nárůst přítlaku, aby Pirelli mohlo alespoň částečně simulovat hodnoty přítlaku, které budou generovat monoposty v příští sezóně. Jak ale dodává ředitel Pirelli Motorsport, jde stále o přibližné odhady a k opravdovému zátěžovému testu tak dojde až před zahájením příští sezóny na každoročním testováním v Barceloně, kde budou týmy testovat a ladit své nové monoposty.

Jak správně vybrat letní pneumatiky? To se dozvíte na následujícím odkazu.

Foto: Pirelli

Picture of Petr Míka

Petr Míka

Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *