Seat, který potěší i náročnější řidiče
Když vyjel Seat Leon Cupra 298 na okruh v Nürburgringu, nikdo zřejmě nečekal, že tento tovární automobil vytvoří rekord na okruhu mezi vozy stejné třídy. Úspěch tohoto modelu tak zapříčinil rychlejší nástup nové verze, která nese název Leon Cupra 290.
Nový model nese podobné rysy jako 280. Hlavním úkolem je však vynést Cupru ještě o něco výše a celkově udělat lepší dojem, než předchozí model. Leona Cupra 290 má slušně našlápnuto, ale budete to stačit na další aplaus v automobilovém světě?
Exteriér
Od modelu Cupra 280 se toho moc nezměnilo. Seat Leon Cupra 290 nabídne jediný znatelný rozdíl na odznaku na zadní části vozu, jemnějších křivek a pozměněný výfukový systém, který za tepla vydává jemnější tón.
Zbytek designu zůstává zachován a celkově koresponduje se zbytkem stylu Seat Leon. Těšit se můžeme na 19-palcová kola, velkou přední mřížku a přívody vzduchu. Pro Cupra 290 si však zákazníci mohou navolit individuální balíček, který se postará o dokonalou aerodynamickou vozu a to díky spoileru na zadní hraně střechy. Dále balíček obsahuje červené brzdové třmeny a sadu černých krytů na zpětná zrcátka.
Interiér
Vnitřek Leon Cupra 290 má opět podobný základ jako jeho předchůdce. Standardní vybavení obsahuje sportovní volant a sedadla zabalené v kůži Alcantra s odpovídajícím prošitím. Pokud nebudete s interiérem spokojeni, můžete si pořídit kožené čalounění s bílým prošíváním.
Dále Seat Leon Cupra 290 obsahuje dotykový displej o velikosti 6,5 palce a spoustu dalších informačních technologií a bezpečnostních prvků, které jsou v této třídě samozřejmostí.
Hnací ústrojí
Pod kapotou se nachází přeplňovaný motor TSI o objemu 2,0 litru. Výkon dosahuje úctyhodných 286 koňských sil a 258 liber-stop točivého momentu. Zrychlení z nuly na sto zvládne Cupra 290 za 5,8 sekundy. Veškerá komunikace s motorem probíhá skrze šestistupňovou manuální převodovku.
Závěr
Seat Leon Cupra 290 je bezesporu zajímavé vozítko. Pro všechny, kteří mají rádi ostrá auto, tak Seat Leon Cupra 290 nezklame. Příště by to chtělo jen více koňské síly a trošku lepší vybavení. Jinak nemáme novému modelu co vytknout.
Foto: netcarshow.com