TOP 3 kabriolety z devadesátých let

Ve dnešním srovnání se podíváme na ty nejzajímavější kabria z devadesátých let, které můžete najít na českých bazarech. Jsou to tedy automobily z doby, kdy došlo k obrovskému rozmachu snad všeho, co dnes známe. Obrovský boom samozřejmě zažil i automobilový průmysl. Pojďme se tak společně podívat na to, co nám tyto roky přinesly beze střechy.

Mazda MX-5

Mazda MX-5
Mazda MX-5

Naprostá legenda mezi malými sportovními automobily bez střechy. Snad neexistuje seznam, na který by se MX-5 nedostala. Byla vyvinuta v Hirošimě v roce 1989 a dostala se na seznam nejúspěšnějších sportovních automobilů historie. Pod kapotu se nedostaly žádné obrovské výkonné motory, ale Mazda měla s tímto automobilem úplně jiný cíl. Skloubit minimální technickou náročnost a nízkou hmotnost. Pohon měly na starosti čtyřválce o objemu 1,6 nebo 1,8 litru a poháněny byly samozřejmě zadní kola. Mezi koly a motorem byla manuální převodovka s pěti rychlostními stupni, ale v nabídce se objevil také automat. Během své existence prošla Mazda MX-5 mnoha proměnami a bylo uvedeno hned několik generací. 

BMW Z3

BMW Z3
BMW Z3

Automobil, který můžete znát například z bondovky Golden Eye. BMW Z3 se zařadil mezi masově vyráběné kabriolety, které si vydobily své místo mezi nejdůležitějšími automobily historie. Tento vůz působil dobře nejen na cestě, ale působil také na emoce. Narozdíl od Mazdy MX-5 zde byla velká nabídka motorizací. V nabídce bylo celkem 9 různých motorizací. Seznam začínal u šestiválce 1,8 litrů a končil u objemu 3,2 litru, což byl šestiválec. BMW Z3 měly konstrukci s motorem vepředu, ale poháněny byly zadní kola. Disponovaly nízko položeným těžištěm, díky čemuž velice dobře seděly na silnici a dobře jim dělala rychlá sportovní jízda. 

Mercedes-Benz SL R129

Mercedes-Benz SL
Mercedes-Benz SL

Mercedes-Benz SL R129 byl poprvé představen v roce 1989. Jeho technické vymoženosti okamžitě sklidily úspěch a vůz tak měl velice dobře nakročeno. Některé použité prvky totiž byly do té doby výsadou pouze prestižních sedanů. Tento automobil byl nabízen s dvojicí motorů, přičemž opravdovou slávu mu přinesla hlavně verze s legendárním osmiválcem o objemu 5 litrů. Ten disponoval výkonem 240 kW. V roce 1993 se do nabídky přidal dvanáctiválec o objemu šest litrů. Opomenout nesmíme ani verzi, kterou vyvinula divize AMG. Ta měla objem zvýšený na 7,3 litrů a byla pojmenovaná SL73 AMG.

Foto použito z webu sportovnivozy.cz.

Picture of Josef Fencl

Josef Fencl

Pro některé jsou auta možná pouhým přibližovadlem, ale k tomu se já nehlásím. Jsem také vášnivý turista, který prochází hlavně inzertní servery s ojetinami. Ideální auto je podle mě nenápadné a prostorné, ale disponuje až nepotřebným výkonem.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *