Jak by dopadlo zkřížení silničního auta a Formule 1? Na to se rozhodl odpovědět Mercedes. A ne nějakou počítačovou simulací nebo konceptem. Šli rovnou k věci. Tak byl stvořen Mercedes-AMG Project One. Supersport, který umožňuje přinést technologie ze závodů Formule 1 do každodenního provozu. Jako většina tuctových sportovních vozů má dvě sedadla a karoserii s pevnou střechou. Pod zmíněnou karoserií už je to ale výrazně zajímavější.
Motor identický s formulí
Tak co tedy Project One uvádí do pohybu? Motor z formule. Ano, slyšíte správně. Jedná se o V6 s objemem 1,6 litru. Je také vybaven stejnými ozubenými koly rozvodů a pneumatickým ovládáním ventilů. Změna proběhla na omezovači otáček. Formule 1 je schopna vytáček motor až do 15 000 otáček. V zájmu prodloužení životnosti a snížení spotřeby paliva je omezovač v Project One nastaven na 11 000 otáček.
Turbo poháněno elektromotorem
Ze světa formulí je přeneseno i uložení turbodmychadel. Jedna turbína se nachází na výfukovém potrubí, zatímco druhá je uložena v sání. Dohromady jsou spojeny hřídelí, na niž je umístěn elektromotor. Jeho úlohou je roztočit okamžitě turbo nezávisle na otáčkách motoru, čímž se minimalizuje turbo lag. Motor tak okamžitě reaguje na plyn.
Bez ekologického snu by to nešlo
Klasický motor je navíc podporován elektromotorem MGU-K. Má výkon 120 kW a je připojen na klikovou hřídel. Jeho poslání se nijak neliší od klasických mild-hybridů. Rekuperace energie a následné využití pro maximální akceleraci. Na přední nápravě se nacházejí elektromotory pro lepší trakci. Pomáhají stabilizovat vůz a snižují zátěž na karbon-keramické brzdy.
Již příští rok
Díky těmto technologiím vůz disponuje výkonem 680 koní. Minimální hmotnost je zajištěna karbonovým monokokem s otvory pro náporové sání. Rychlé cestování mezi převody je zajištěno sekvenční převodovkou. Uvnitř vše doplňuje moderní multimediální výbava. Vyrábět se začne v roce 2019. Celkově se vyrobí 275 kusů a každý bude stát kolem 70 milionů korun.
Foto: Carscoops.com