Rozsvítila se oranžová nebo červená kontrolka volantu? Pak pravděpodobně máte problém s posilovačem řízení. Poradíme, co to znamená a jak se v takové situaci zachovat. Na rozdíl od jiných výstražných symbolů to není taková katastrofa, přesto je na místě opatrnost.
Obsah: Kontrolka posilovače řízení – je to konečná? Zobrazit
Každý řidič si hlídá kontrolky v autě. Ideální stav je, když se na palubní desce neděje nic neočekávaného. Jenže ne vždy jde vše podle našich představ. A tak se může například při návratu z dovolené stát, že se barevně ohlásí symbol, který běžně nevídáte.
Obecně se dá říct, že pokud je kontrolka oranžová, auto upozorňuje na hrozící problém a vy byste se měli v blízké době dostavit do servisu. Pokud je však signál červené barvy, tak to už jde do tuhého – může jít o závadu, která by závažně poškodila vůz či ohrozila vaši bezpečnost. Nejlepší je v takové situaci zastavit a situaci s rozvahou vyřešit.
Dnes se podíváme na kontrolku posilovače řízení. Možná jste se setkali s názvem servořízení nebo kontrolka volantu. I tento symbol může mít na palubní desce dva stupně, oranžový a červený. Pojďme se podívat na to, co znamená, když se rozsvítí kontrolka posilovače řízení, co by za tím mohlo být a jak se v takové situaci zachovat.
Posilovač řízení
Díky posilovači řízenínemusíte vyvinout takovou sílu k otočení volantu. Prostě se nemusíte tolik snažit, abyste změnili směr jízdy. S přibývající rychlostí vozu by měl snižovat svou účinnost. To proto, aby byl vůz dobře zvladatelný.
Nepříjemná situace nastane, když se posilovač porouchá. Začne zhoršovat jízdu – kola jsou až moc citlivá a je obtížné vůz ukočírovat. To může nakonec způsobit i špatná instalace. Výměna posilovače není zadarmo, ale když je nenávratně poškozený, nedá se jinak.
Mám ráda dlouhé roadtripy v cizině i v Čechách a dobrodružství, která jinde než za volantem nezažijete. Zajímám se také o nové technologie a inovace v automobilovém průmyslu.