Automobilky považují největší autosalony za dobrou příležitost pro odhalení svých novinek, ale také konceptů, na kterých ukazují svou technologickou zručnost. Na letošním frankfurtském autosalonu se blýskl i Mercedes a připravil si pro nás vůz zakládající si na co nejhladším rozčesávání vzdušného odporu.
Německá automobilka se znakem trojcípé hvězdy představila fanouškům studii sedanu, kterému propůjčili jméno IAA. Mnohého by mohlo napadnout, že se jedná o zkratku stejných slov, jako používá frankfurtský autosalon, tedy Internationale Automobil-Ausstellung. Jenže zkratka je pouze cíleně shodná. Ve skutečnosti se vůz jmenuje Intelligent Aerodynamic Automobile.
Jak již z názvu vypovídá, hlavním cílem této studie bude zaměření se na aerodynamiku. Již silueta tohoto čtyřdveřového sedanu s tvary jasně naznačující kupé prozrazuje, že se jedná o vůz s extrémně nízkým koeficientem odporu vzduchu.
Součinitel odporu vzduchu u vozu činí Cx=0,19. To tedy znamená, že se jedná jen o malinký kousek horší výsledek, než má experiment s názvem XL1 od Volkswagenu, který navíc není nikterak atraktivní napohled. Vůz vypadá velmi moderně s lehkým futuristickým nádechem, který se nevyhnul interiéru ani exteriéru.
Vůz pohání plug-in hybridní systém o výkonu 279 koní. Maximální rychlost je 250 km/h. Aktivní aerodynamické prvky se zde snižováním odporu výrazně podílí na nižší spotřebě paliva. Bohužel více informací o vozu nemáme. Možná se však můžeme těšit na zcela nový extrémně aerodynamický automobil v klasické sériové produkci. To by mohlo také znamenat, že by byla Tatra T77, jakožto držel tohoto titulu, v extrémním ohrožení.
Foto: netcarshow.com, gtspirit.com