V Řecku, tak jako v některých státech Evropské unie dálniční známku nepotřebujete, protože se zde platí dálniční poplatky. Dálnice a vybrané úseky silnic jsou v Řecku zpoplatněny a podléhají tak výběru mýtného. Dálniční poplatky jsou vybírány prostřednictvím mýtných bran. Výše mýtného se odvíjí podle ujetých kilometrů a podle kategorie vozidla.
Mýtné se vztahuje na motocykly, osobní automobily do 3,5 tuny, nákladní vozy a také vozidla s hmotností nad 3,5 tuny. Platba je na mýtnicích možná hotově, platební kartou nebo systémem pro elektronickou platbu mýtného.
Výběr mýtného na dálnicích není vůbec jednoduchý, protože v Řecku existuje několik provozovatelů dálnic a zpoplatněných silnic, kteří používají svůj vlastní systém výběru. Standardně v Řecku na většině dálnic funguje systém otevřený. To znamená, že poplatky neboli mýtné se platí hned při vjezdu na daný úsek dálnice. Platba je možná v hotovosti, běžnými platebními kartami a také elektronickými systémy.
Avšak princip elektronického systému je více méně stejný. To znamená, že konkrétní elektronické zařízení se umístí do vozu na vnitřní stranu čelního skla a poplatky za mýtné se automaticky odečítají z předplaceného kreditu při průjezdu konkrétní mýtnou branou.
V Řecku mimo dálniční poplatky existují úseky zpoplatněné zvláštním mýtem. Jedná se o zpoplatněný tunel Aktio – Preveza a most Rio – Antirio. Průjezd tunelem osobním vozidlem do 3,5 tuny vyjde na 3,00 EUR, jízda autem přes most stojí 13,70 EUR.
Obsah Zobrazit
Cena a platnost řeckých dálničních poplatků 2025
V Řecku je výše mýtného závislá na ujeté vzdálenosti a na kategorii vozidla. V Řecku je mýtné vybíráno na těchto dálnicích:
A1: Thessaloniki – Lamia
A1: Lamia – Athény
A2: Igoumenitsa – Alexandroupoli
A3: Trikala – Lamia
A5: Patras – Ioannina
A6: Obchvat Athén
A7: Korinth- Kalamata
A8: Athény – Patras
V zemi jednotlivé dálniční úseky spravuje až 7 provozovatelů, a tak výše mýtného a konkrétní cena je vždy dostupná pouze na webových stránkách těchto společností.
Výše mýtného závisí na kategorii konkrétního vozidla. Každý z provozovatelů dálnic má lehce odlišná kritéria pro jednotlivé kategorie vozidel. Avšak obecně se vozidla rozdělují podle výšky a také počtu náprav.
Kategorie 1 – Motocykly, tříkolky.
Kategorie 2 – Osobní vozy, dodávky, do 2,2 metrů (Společnost Attiki Odos jen 1,3 m).
Kategorie 3 – Autobusy, nákladní vozy, 2 až 3 nápravy s výškou nad 2,2 metrů.
Kategorie 4 – Kamióny, 4 nápravy a více s výškou nad 2,2 metrů.
Nadšenec do všeho, co jen trochu smrdí benzínem. Zároveň také spoluzakladatel magazínu Autotrip.cz. Nejvíce ho baví auta, "se kterými si člověk může více hrát a cítí odezvu při každém manévru". Nejčastěji pro vás Marek připravuje různé návody, postupy a informační články.