Čerstvá generace Fordu Focus s pořadovým číslem 4 byla představena poměrně nedávno. Hodně rozdílní byla hlavně po designové stránce. Nové ostré tvary a linie. To samozřejmě doplnilo více moderních technologií, protože bez nich to dnes nejde. Stále ale ve vzduchu visí vzhled a motorizace sportovní varianty Ford Focus ST. Hlavně ohledně motoru se ukazovaly zprávy, které vypadaly velice nemile.
Překvapení pod kapotou
Ty se ale ukázaly jako mylné. Tento hot-hatch, který se ukáže někdy na přelomu let 2018-2019, dostane pod kapotu odpovídající motorizaci. Ony zprávy hovořily o osazení motorem se třemi válci a objemem 1,5 litru. Tyhle články si ale mohou smazat. Nový Ford Focus ST by měl přijít s motorem z modelu RS. Ano, to je přeplňovaný 2,3 litr.
Proč odstoupili od ekologického snu?
Důvod k odstoupení od plánu 1,5 litr je nejspíš představená Fiesta ST, která má 197 koní. Vůz je v konečném důsledku hravý a rychlý, ale takové přeplňování se může projevit jinde bavíme se hlavně o životnosti a spolehlivosti.
Až 400 koní
To ale u motoru 2,3 litr nehrozí. Pod kapotou Focusu ST by generoval 250 koní. A v extrémní úpravě Red by poskytoval už moc pěkný výkon 400 koní. Výkony jsou tak blízko těm současným, ale celý vůz bude mnohem lépe naladěný a bude lépe spolupracovat.
Už jen v manuálu?
Další výbornou zprávou je, že Ford u tohoto modelu zvažuje odstoupení od automatické převodovky. No není těch výborných zpráv dnes až překvapivé množství? Vůz by se tak prodával jen s převodovku manuální. Možný je také dieselový motor. Téměř 50% vozů minulé generace se totiž prodalo s motorem TDCi pod kapotou.
Navíc Focus i zhubne
Zvýšení výkonu navíc pomůže i snížení váhy. To má být až 88 kilogramů. Spolu s dostatečným výkonem by měla zajistit dostatek zábavy za volantem. Na nový Focus ST si ale zatím musíme počkat. Možná až do nadcházejícího ženevského autosalonu.