Hledáte sportovní kupé z 90. let? Máme pro vás 5 skvělých tipů

Jistě se s mnohými shodneme, že devadesátky byly zlaté období pro kupátka. A nejen pro ty. Z tohoto období pochází mnoho z nejzajímavějších vozidel, ale v tomto článku se záměrně velkým sportovním vozům vyhneme a budeme se věnovat právě vozům kategorie coupe. Problém většinou není najít zajímavý model, ale narazit na kousek, do kterého se ještě nepustil nějaký domácí kutil a nesnažil se o nějaké úpravy. Ty originální kousky na ceně jen porostou, a je tak dost možné, že narazíte na zlatý důl.

Porsche 911

Je potřeba tuhle legendu ještě nějak představovat? Porsche 911 se stalo tím nejvýznamnějším modelem této německé automobilky a mimo výborné techniky je známé svým nezaměnitelným vzhledem. Ano, možná začnete namítat, že se přece vůbec nezměnil, že Porsche došly nápady na modernizaci,… Proč ale měnit něco, co dokonale funguje a navíc vypadá tak skvěle? Pokud hledáte Porsche 911 z 90. let, tak se dívejte po 964, 993, 996 a dalších jejich verzích.

Porsche 911 3,6 Carrera C2
Porsche 911 3,6 Carrera C2

BMW M3 E36

Na nástupce M3 E30 se čekalo poměrně dlouhou a čekání se naštěstí vyplatilo. BMW M3 E36 se poprvé široké veřejnosti ukázalo v roce 1992 na autosalonu v Paříži a předvedlo velký kus práce, který automobilka udělala. Právě kupé bylo první verzí, která se dostala do prodeje. Zpočátku se nabízela s motorem 3,0 litru o výkonu 286 koní a v roce ho nahradil agregát o objemu 3,2 litru s výkonem 321 koní.

BMW M3 E36
BMW M3 E36

Nissan Skyline GT-R R32

Nikdy nepodceňujte konkurenci a důkladně se před bojem připravte. Dnes je již jisté, že ji Nissan v žádném případě nepodcenil. Godzilla, jak se také tomuto Nissanu Skyline přezdívá, s přehledem rozdrtila závodní konkurenci a byl to po dlouhé době první vůz, který dokázal porazit Ford Sierra Cosworth v závodech cestovních aut. Pod kapotou těchto vozů je dvakrát přeplňovaný motor RB26DETT. Pokud se zajímáte o úpravy aut, tak nejspíš víte, že RB26 je stále jeden z nejoblíbenějších motorů. GT-R také dokázal zajet čas 8:20 na Nürburgringu.

Nissan Skyline GT-R R32
Nissan Skyline GT-R R32

BMW Z3 M

Vůz dobře známý také jako „klaunova bota“. Vůz, který se stal bazarovým snem a mnohými je přímo uctíván. A přitom nikdy neměl vzniknout. BMW Z3 M vznikalo tajně a jeho vznik se dá také označit jako spiknutí inženýrů. Roadster BMW Z3 vznikl jako konkurence pro Mazdu MX-5, ale inženýrům z divize M se ale nezdál dost rychlý. Výsledek dostal 3,2 litrový motor s výkonem 321 koní a neobvyklou karoserii shooting brake, která stále dělí lidi na dva tábory.

BMW Z3 M Coupe
BMW Z3 M Coupe

Toyota Celica

V roce 1993 přišla šestá generace vozu Toyota Celica. Dostala oblé tvary a čtveřici světel na přední masce, díky čemuž ji velice snadno poznáte. Do nabídky motorů přibyl 1,8 litr s výkonem 111 koní a 2.2 litrový motor z Toyota Camry. Radíme vám hledat verzi GT, která dostala pohon všech kol a disponuje výkonem 178 kW.

Toyota Celica GT-Four originál LHD
Toyota Celica GT-Four originál LHD

Picture of Josef Fencl

Josef Fencl

Pro některé jsou auta možná pouhým přibližovadlem, ale k tomu se já nehlásím. Jsem také vášnivý turista, který prochází hlavně inzertní servery s ojetinami. Ideální auto je podle mě nenápadné a prostorné, ale disponuje až nepotřebným výkonem.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *