Audi A6 by bylo možné označit za menšího sourozence A8. Nepůsobí tak nabubřele, ale co se týká technologií, tak neztrácí nic. Tyto vlastnosti, a oproti A8 nižší cena, z ní udělaly jednu z nejoblíbenějších manažerských limuzín.
A6 nám trochu povyrostla
Tento rok vjíždí na silnice již její osmá generace. Disponuje množstvím technologií, které převzala právě z A8. Od ní se inspirovala i co se vzhledu týká. Možná svého většího bráchu za pár let doroste. Podle tabulek vidíme, že je o 6 mm delší, o 2 mm delší a o celých 12 mm širší. Tyto změny se pozitivně projevily i na zavazadlovém prostoru. Jeho obsah je nově 530 litrů.
Mnoho změn se událo i na celkovém vzezření. Agresivní světlomety a dynamické odbočovací blinkry. Vůz působí stabilním a spolehlivým dojmem. Napomáhá tomu dlouhá kapota, nízký podvozek a široké podběhy. Až se ty osmnácti-palcová kola zdají malinká.
Dovnitř jen v obleku
Uvnitř jsou samozřejmostí kvalitní a příjemné materiály. A co nás u nových automobilů již nepřekvapí? Obrovské displeje. Ty jsou schopny nahradit většinu tlačítek. Lidé, kteří mají ona tlačítka v oblibě, mají smůlu. Dotykové obrazovky s označením MIMI Touch jsou i v základní výbavě. Začíná to displejem s 8 palci, jež s přídavkem navigace naroste na 10,1 palce. I budíky jsou nahrazeny digitálním displejem.
Co ji pohání?
Na výběr jsou celkem čtyři druhy motorizace. Začít můžeme motorem 3,0 TFSI s výkonem pěkných 250 kW a 500 Nm. To je ale jediná benzínová verze. Klasické TDI s objemem 2,0 l produkuje 150 kW a 400 Nm. Tento agregát má označení 40 TDI. Motor s názvem 45 TDI je možné vybrat s výkonem 170 kW nebo 210 kW. Připadá vám to málo? Přijdou i verze S6 a RS6. To teprve bude parádička. Ke všem třílitrům se automaticky dává i pohon quattro. Vůz je možné vybavit i natáčecími nápravami , sportovním podvozkem, vzduchovými tlumiči.