Britské mistrovství cestovních vozů
Závody cestovních vozů patří po celém světě mezi nejoblíbenější závodní kategorie. Mezi ty s nejpočetnější fanouškovskou základnou patří britské mistrovství cestovních vozů, jehož historie sahá hluboko do dvacátého století.
Staré časy jsou pryč. Je to dobře nebo ne?
Doby, kdy se po závodních okruzích proháněly nabušené Mustangy a Camara, svádějící souboje na ostří nože s malými hbitými Mini, jsou dávno pryč. Podle některých je to velká škoda. Řidič přeci jen spoléhá na moderní techniku a samotné řidičské umění pomalu a jistě ustupuje do pozadí. Technický pokrok je u závodních strojů vždy velkým tématem. Na čem se ale všichni shodují, je to, že vývoj na straně bezpečnosti je vždy vítaný a na místě. O tom by mohl vyprávět i účastník nehody na následujícím videu.
Děsivá nehoda
Ve dvaadvacátém kole závodu britského mistrovství cestovních vozů, na známém okruhu Brands Hatch, došlo k velké nehodě tří automobilů. Jednalo se o dva vozy tovární značky Aston Martin a jeden vůz značky Ginetta. Ač se jeden z vozů Aston Martin, za jehož volantem seděl řidič Phil Dryburgh, ošklivě roztočil a narazil do bariéry, tak dva ostatní vozy „pouze“ narazily do bariéry podél trati.
Dá se mluvit o obrovském štěstí, že při tomto ošklivě vyhlížejícím incidentu nikdo nepřišel k sebemenšímu úrazu a vše odnesly jen plechy.
40 minut odklízení následků
Traťoví maršálové ihned po nehodě vyvěsili žluté vlajky a vyhlásili, poprvé v historii britského mistrovství cestovních vozů, tak zvaný „Code 80“. Jedná se o alternativu k režimu virtuálního safety caru, který známe z prostředí Formule 1. Závodníci jsou při pohybu po trati limitováni maximální rychlosti 80 km/h.
Takto kroužili závodníci po okruhu prakticky 40 minut. Tak dlouho trvalo maršálům, než opravili bariéru kolem trati a odklidili části havarovaných vozů.
Foto: Youtube.com