Palivový filtr – jak často ho měnit a jak poznat, že je špatný
Mnoho z nás o něm slyšelo, mnoho z nás ho i vidělo. Palivový filtr je součástí palivové soupravy od nepaměti. Má důležitou funkci a mnohdy je zbytečně zanedbáván.
Obsah Ukázat
Co je to palivový filtr?
Filtr filtruje a čistí palivo, které putuje z nádrže do motoru. Má za úkol zachytit hrubé nečistoty i usazeniny, které by se mohly dostat do motoru, či vstřikovací soustavy paliva a poškodit ji.
Z čeho se vyrábí palivový filtr?
Nejčastěji se vyrábí palivový filtr z papíru, který je usazen do vložky.
Filtrační vložka nebo filtrační patrona?
Filtrační vložka
U dieselových motorů se nejčastěji mění pouze filtrační vložka. Jedná se o papírovou vložku vsazenou do kulaté formy.
Filtrační patrona
Tento způsob palivového filtru se častěji používá u benzínových motorů. Velmi často je umístěn v blízkosti nádrže ve spodní části vozu a napojen na průběžné potrubí, přes které je tlačeno palivo za pomoci palivového čerpadla. Dovolil jsem si nazvat tento filtr “filtrační patronou”, proto se omlouvám, zda pro tento druh filtru máte lepší pojmenování, ale pro naše vysvětlení to bude stačit. Mívá často kovový obal, ve kterém je vložka uzavřena. Pozor i tento způsob filtru však můžeme nalézt u některých dieselů.
Mým snem bylo psát články o autech, testovat je a taky se v nich vrtat. Mám rád auta s duší i historií a je mi jedno zda mají 10 nebo 500 koní. Píši pro vás návody na opravy, zkušenosti, recenze vozů, a také o různé problematice okolo vozů.