Třetí dítko spolupráce s Toyotou
Koncern PSA je znám pro své společné projekty s největší světovou automobilkou – japonskou Toyotou. Jedním z posledních výsledků této spolupráce je velké MPV (nebo také malá dodávka, záleží na úhlu pohledu), jenž bylo slavnostně odhaleno v průběhu letošního ženevského autosalonu.
V Ženevě proběhlo ale odhalení pouze dvou modelů. Jednalo se o zástupce značky Citroën a Toyota. Na vůz ze stáje Peugeotu jsme si museli počkat až do dnešního dne.
Musíme ale přiznat, že se nejedná o žádné velké překvapení. Designeři Peugeotu se nepouštěli do žádný zběsilých kreací a přesně po vzoru Toyoty a Citroënu pouze upravili vizáž předních i zadních světlometů, masku chladiče a několik dalších drobností.
Co se v porovnán s partnerskými automobilkami nezměnilo ani při nejmenším, je interiér. I zde nalezneme velkou, sedmipalcovou dotykovou obrazovku s navigačním systémem TomTom a integrovaným systémem Apple CarPlay a MirrorLink pro bezproblémové propojení chytrého telefonu se systémem vozu.
I dodávka s lvíčkem na masce chladiče je postavena na základě zesílené platformy EMP2 a je nabízena hned ve čtyřech variantách: Van, Crew, Platform a Kombi.
Budoucí majitelé si mohou vybrat z délky převisů i celkové délky vozu. Jako základní motorizaci zvolil Peugeot „jedna šestku“ BlueHDi s výkonem 95 koní, propojenou s pětistupňovou manuální převodovkou nebo šestistupňovým automatem. V portfoliu nalezneme i silnější motor o stejném objemu o výkonu 115 koní.
Na výběr bude ale i dvoulitrový motor ve třech různých variantách výkonu: 120, 150 a 180 koňských sil. První dvě varianty dvoulitrového motoru budou k dispozici se šestistupňovým manuálem, zatímco vrcholné provedení dvoulitru je exkluzivně spojeno se šestistupňovou, automatickou převodovkou (EAT6).
Foto: Peugeot